Thursday, June 21, 2007

wandelen




Vandaag, donderdag, een week geleden genoten Jasper en ik van ons favouriete wandelroute. Iedereen was naar school en we hadden net met verbazing gehoord dat het in Holland erg vies weer was. Wij konden ons daar geen voorstelling van maken want hier scheen de zon.

Onder de bomen wandelden we richting Kruisdorp, terwijl de bladeren ritselden en de vogels druk tjilpend heen en weer fladderden. Voor Jasper plukte ik een bosje koolzaad wat hij uitbundig omarmde en waar hij steeds aan zat te friemelen, want ik had het klem gezet tussen zijn kussen en stoelframe.

De dijk bij de zee overgestoken liepen we buitendijks terug. Het gras was lang en wuivend en stond in bloei. Ondanks de schaarse grond zo tussen de stenen aan de schelde groeit er een verscheidenheid aan plantjes en vond Jasper het erg leuk om dicht langs de kant rijdend zo met zijn arm door het lange gras te gaan.

De zee bood weer mooie kleuren, doordat de zon op het zand en schor scheen (eb) en de scholeksters reageerden verstoord op onze aanwezigheid. Zelf vind ik dit alles dan weer erg rustgevend dus heerlijk.

Terug aan de andere kant van de dijk, weer op huis aan, ging ik nog even via "den april" bij het uienveld het land op om het bloeiend vlas op de foto te zetten. Jasper, die de helling af zat, was uit zijn leuning rechter op gaan zitten en keek geboeid mee.

Op tijd voor de volgende sondevoeding waren we terug en toen het ergens in de achtermiddag slecht weer werd, waren we extra blij dat we de tijd genomen hadden om er tussen uit te piepen.

3 comments:

Martha said...

Zo jullie hebben het er echt even van genomen. In gedachten zie ik jullie al samen lopen en het doet me erg denken aan de wandelingen die ik toendertijds met Jan Jouke maakte. Ook hij kon zo genieten van tastbare dingen, heerlijk! en wat een mooie foto's, is dat laatste huis, jouw huis?

Roosnans said...

wat wonen jullie toch schitterend..jaloers jaloers jaloers.....zucht...
kuz
zuz

en ja mike, daar woont ze nou...zucht......

mijnafvalrace said...

Heerlijk, ik geniet met je mee... moeten we binnenkort toch eens samen doen... lekker wandelen en genieten van de polder. Want ja, jij wandelt alleen met je kids en ik alleen met de kids, kunnen we beter samen wandelen met de kids (of zonder, hahaha, kunnen we bijkletsen!)
Liefs Ir