Sunday, October 21, 2012

wat wil jij van de Sint?

Zo vroeg ik vorig weekend de twee 14jarige neven die gezamenlijk op de bank zaten tijdens de verlate viering van neefs verjaardag. Hebben jullie al grote of kleine wensen? Nou, dat werd een gezellig rondje fantaseren en dromen. Benieuwd?
Neef , 14 jaar,wil graag een eigen Navo leger mét: 25.000 "normale"soldaten (met uitrusting, dus niet in hun onderbroek!); 9 divisies sluipers; 2 divisies tanks; 3 helicopterdivisies en 3 marineschepen divisies; dan ook graag een schaapverzorgdivisie, want nicht Eline houdt van schapen en ook Brams standbeeld van zijn knuffel moet beschermd worden.Laten we vooral de stijlvol ingerichte bunker in dit verhaal niet vergeten.
Verder wil hij graag een oneindig levende Leopold (zijn kat). Nog iets met een Batmanpak en een Batmancave en er was iets met Deadpool en nee dat is géén dood zwembad zoals wij dachten! Nee, het is een stripfiguur. Eentje met kraters in zijn hoofd, maar dit terzijde.
Mijn 14 jarige zoon, wil graag een standbeeld van "olifantje", een geweldig lief ding in een gestreept pakje en een mini muis in zijn hand, een grotere kamer en een badmintonveld in de tuin wat overdekt kan worden.
Dan mijn zus, zij denkt meteen aan Sandra Bullock's vertolking in "Miss Congeniality" en wil graag Woldpeace. Verder graag een grotere werkruimte, aquarelpotloden en dus...worldpeace.
Ook mijn dochter kan dromen en wil graag haar eigen ideale klaslokaal realiseren. Ze studeert aan de universitaire pabo, vandaar deze droom. Verder wil ze Sjees terug. Sjees is onze kat die we sinds februari niet meer gezien hebben. Een schaap ontbreekt natuurlijk niet op haar wensenlijst en in het kader van worldpeace wil zij graag "eerlijke kansen voor iedereen".
Voor mijn gehandicapte zoon dromen wij wel even. Hij wil vast Samson de hond nog een keer ontmoeten (hij is jaren geleden op bezoek geweest toen hij maanden thuis zat omdat hij aan twee heupen geopereerd moest worden, wat om de beurt gebeurde) Een eigen grootte snoezelkamer is natuurlijk ook helemaal de max!
Ook Schoonbroer weet wel wat te vragen aan de Sint. Een leuk vrijstaand huisje graag en een Range Rover in sportuitvoering  van 500pk voor de deur graag.
Mijn man wil wel een stukje grond dicht bij huis om zelf in te richten en o.a te kunnen gebruiken als groententuin en met een kas erop.
Tot slot mag ik ook even dromen. Met zoveel voorbeelden weet ik het wel. Doe mij de grond achter de vier huizen die hier staan maar. Dan wil ik daar graag een gebouw op waarin een atelier voor mij zit, een snoezelruimte voor mijn gehandicapte zoon, een badkamer en logeerkamer. Een zwembad dat overdekt kan worden en goed verwarmd voor Jasper wil ik dan ook graag daar als het even kan. De rest van de grond mag manlief inrichten, al wil ik wel wat ruimte voor wat fruitbomen.Op het huidige huis trekken we dan nog even de aanbouw op zodat zoon Bram een grote kamer heeft en om in de sfeer te blijven van de toon die zuslief zette wil ik graag "liefde voor iedereen".
Heerlijk he, lekker dromen. Wat zouden jullie vragen aan de Sint als je dromen mag?

3 comments:

Roosnans said...

wol d peace?? das meer iets met schapen... ik wil toch echt WORLDPEACE! Dan komt het met die gelijke rechten en liefde vast ook wel goed... gna....
Heb trouwens nog wel wat wensen hoor, maar wie niet. Dat motiveert toch om lekker verder te blijven leven!?!!?

kuz zuz

Roosnans said...

wol d peace?? das meer iets met schapen... ik wil toch echt WORLDPEACE! Dan komt het met die gelijke rechten en liefde vast ook wel goed... gna....
Heb trouwens nog wel wat wensen hoor, maar wie niet. Dat motiveert toch om lekker verder te blijven leven!?!!?

kuz zuz

Anonymous said...

the Dallas-mansion dus; ben jij dan Pamela of Sue-Ellen of toch maar miss Elly? haha...dan nam ik ook een vleugel hoor....
xxxAuk