Monday, October 22, 2012

goh, wat is er aan de hand vandaag?

Vandaag moest manlief later op pad en wilde hier thuis nog even inloggen op de virtuele snelweg. De pc dacht daar anders over en gaf een disk error aan. Gelukkig heb ik dat soort probleempjes snel onder controle. Kwestie van op de juiste toetsen duwen.
Ondertussen logde ik in op mijn laptopje jaren jonger dan de desktop die pruttelde. Manlief wilde hem meteen inpikken want hij had geen verbinding met internet. Tja, als het op de ene niet werkt dan op de andere ook niet hoor. Ondertussen probeerde de router zijn link met internet te verkrijgen, maar steeds viel deze uit. Dat ging wel heel snel.
Ik schrijf maar een papieren velletje met Jaspers verhaal van de dag en ga op zoek naar een foto op een van de vele dvd's zodat ik kan gaan scrappen later op de ochtend. Dat gaat in ieder geval goed. In de hoop dat internet zichzelf herstelt ga ik op weg naar mijn knutsel en frutsel vriendin, maar niet voordat ik een backup heb gemaakt van de oude pc op het externe geheugen. Zou toch handig zijn dat ik zelf ook zoiets kon doen. Ik heb toch zeer regelmatig het idee dat ik dingen vergeten ben terwijl het niet per sé veel jaren geleden is.
Later op de dag belt dochter Eline op dat ze al in de Fyra zit, die zo gaat vertrekken op weg naar huis na haar tentamen waarvoor ze gisteren terug moest richting Amsterdam. Er volgt nog een telefoontje dat ze al een keer tien minuten stil hebben gestaan en nu weer tien minuten stil staan op een viaduct: computerstoring. Goh! We zijn nog niet uitgebeld want de trein blijft maar staan waar hij staat, want een andere mascinist kon geen uitkomst bieden en dus stonden ze nog steeds op het viaduct met zicht op landende vliegtuigen te wachten op een locomotief die hun Fyra terug zou trekken naar Schiphol. Zes uur bij het busstation lukt zeker niet meer en ook zeven uur wordt vast niet gered. Ik zoek op de site van Veolia nog even op of er nog een bus gaat van Breda naar ons Zeeuwsvlaamse land en gelukkig kan ik haar om negen uur ophalen. Eindelijk thuis, na zes en half uur reizen.
Ook bij zoon Bram op school was het niet helemaal goed gegaan in computerland. De internetverbinding daar bleek ook minimaal. Vanavond lag internet er thuis ook weer even uit en onze tv met digitenne had veel last van het niet kunnen vinden van een signaal. Zelfs de autoradio stoorde toen ik Eline op ging halen.
Ik ben dus ondertussen erg benieuwd wat er in de lucht hangt. Iemand een ideetje?

5 comments:

Roosnans said...

wat een toestand.....

niks van gemerkt, digitaal ging alles helemaal goed

maar je zou je wel gaan afvragen of het nou allemaal toeval is...

knuf
zuz

ingrid said...

goh vanmorgen alleen franse zenders op mijn radiootje... zou t er ook wat mee te maken hebben???

Lin's ding said...

hahaha...Pas! Dan heb je in ieder geval een vrolijk vakantiegevoel!

John said...

We zijn tegenwoordig geheel afhankelijk van de ICT. Gaat er wat mis, dan staat alles letterlijk stil. 6 uur reizen is absurd.

Anonymous said...

Hallo,
Ja, de virtuele snelweg noemt men zoiets. Hier is het ook vaak dat de verbinding om de een of andere reden een tijdje uitvalt, of er is tergend trage download. Recent, naar aanleiding van de verkiezingen hier, lukte het zelfs niet om google te starten. Het hele gedoe lag bijna twee uur lam. Waarschijnlijk wordt het er niet beter op, naarmate het aantal gebruikers toeneemt en ja een backupje, vlug vergeten, maar zo onmisbaar, voor het geval dat...