Thursday, October 04, 2012

vriendingezellige week en andere gezelligheden.

De week is al ver voorbij en het is een vriendingezellige week. Dat begon dinsdag met Esther die hier kwam lunchen en thee drinken. We genoten van een lekkere salade en vers gebakken scones met clothed cream en jam. Lekker! We babbelden over van alles en kregen onze tijd weer vol totdat ik mijn oppaskinderen ging ophalen en zij weer naar huis ging. Met hen knutselde ik voor hun moeders verjaardag van vandaag.Dinsdagavond is schilder-srapavond bij Elly. Gezellig kletsen en lekker lachen betekent dat. Dit keer reden we ook nog even op Google earth rond in een wijk van Hulst. Elly's stuurmankunsten op Google earth zijn nog niet zo ontwikkelt dus het duurde even voor we een blokje om waren en volgens mij deden we ze soms wel twee keer. We lijken de TomTom van vorige week wel. Melig wordt je van zulke dingen.
Woensdagochtend was Aukje ochtend en dit keer werd ik verwend met een lunch in de vorm van een wokmaaltijd met een wrapje. Lekker! Ook nu werd er lekker gekletst en van alles gedeeld. Wat heb ik het toch goed met mijn vriendinnen.
het meisje met de parel volgens Amber, Max, Bengt,Iza, Pieter en Floortje.
het meisje met de parel
van Johannes Vermeer.
Nadien vertrok ik naar tekenles waar ik de zes kinderen die er waren aan de slag zetten met "het meisje met de parel"van Johannes Vermeer. Het was een klein clubje, want er konden er drie niet komen en vorige keer zijn er zes afgevallen. Dat maakte deze les wel rustiger en het verliep gezellig. De resultaten mogen er zijn. Vooraf dachten ze dat het zes dezelfde schilderijen gingen worden, maar het weden juist zes verschillende. De volgende les gaan we weer met een andere schilder aan de slag. Zo wil ik hen laten kennis maken met de verschillende stijlen die er zijn.
Scheldetheater vanaf de zeedijk gezien
De avond kwam en nadat ik vriendin Esther, die ook vrijwilliger is bij stichting Tragel, met haar zoon had opgepikt op een afgesproken plek gingen we, met mijn zoon Bram samen naar het scheldetheater in Terneuzen waar we getrakteerd werden op, ik citeer, "de Illusionist": "een unieke mix tussen toneel, variété en illusie". Ik kan niet anders dan me daar bij aan sluiten en er aan toevoegen dat we erg gelachen hebben en dat we genoten hebben van dit orginele stuk. Na afloop stopten we stiekem nog bijde Mac voor een frietje, ssst, niet verder vertellen hoor.




de zee vanaf de zeedijk gezien
Vandaag is het al weer donderdag en ging ik met mijn moeder wat shoppen. Dat gebeurt niet vaak en dat was gezellig. Lekker wat neuzen en lekker wat babbelen. Altijd leuk om een keer op een andere manier samen bezig te zijn dan komen er ook vaak andere gesprekken op gang. Na de lunch ging ik naar Bieke voor een sessie osteopatie. Ik mag nog een keertje terug komen, want we zijn er nog niet helemaal. Geeft niet hoor. Na al dat gedoe met Jasper waar ik me dan zorgen om maak was het nu tijd voor mezelf. Na zo'n sessie zit alles wat losser, is alles gevoeliger en ben ik wat moe dus deed ik het op het gemakje en wat Jasper betreft met de plafondlift.
Morgen is het vrijdag en ga ik nog even verder met genieten. Eerst lekker wat scrappen met Meriam, dan overblijven, lunchen met vriendin Elly en co. en dan nog even met mijn favouriete Mee medewerker Free aan tafel i.v.m Jaspers aankomende 18de verjaardag waar we dingen voor moeten regelen. Gezellig dus! Ik geniet! Jullie ook?

1 comment:

Roosnans said...

man man man....wat een volle week!

Genieten? nog te weinig met al die troep hier! WEl van die nieuwe badkamer!!! Maar aan de oplevering hielden we weer een kater over. Vertel ik nog wel.
Hier vandaag (vrijdag) naar Rylee (ja!ik mag mee!) en morgen weer een hele dag cursus!Fijn!Genieten!
En dan zondag weer poetsen en opruimen.....

dikke knuf