Friday, May 04, 2012

wat een dagen...

De dagen lopen niet altijd hoe je het bedenkt zo weet ik als de beste. Go with the flow is een mooi uitgangspunt en eentje die ik graag hanteer. Zo zette ik al een paar keer de verf klaar voor de 15 schilderijtjes die ik mag maken voor de communicantjes, maar ruimde ik deze ook weer vrolijk ongebruikt op.
Ook woensdagmiddag wilde ik starten,maar met mijn warme botten van het zwemmen met Jasper zorgden er voor dat ik het niet lukte. Wel maakte ik mijn tekening af, dat was al iets. Morgen besloot ik, morgen na het knippen van mijn moeder's haar.
Het werd donderdag, ik knipte mijn moeders haar, gaf haar en mijn vader koffie, beantwoordde wat mailtjes, typ wat rare fouten, probeer zinnig te luisteren naar Eline die haar lessen voorbereidt en die af en toe even wil verifiëren of ze goed bezig is (waar het antwoord steeds ja op is, ze doet het goed), klets even met mijn schoonvader, fiets naar de winkel, lunch met Eline, gooi er nog wat mail tegenaan en ga dan eindelijk aan de slag. De buurvrouw met haar oudste komen nog even langs en na 8 van de 15 ondergrondjes opgezet te hebben ruim ik alles op, want Jasper komt thuis en het eten voor het gezin moet nog voorbereidt worden.
De kinderen worden steeds googemer, ik beslist niet. Wanneer Rudie thuis komt kleed ik me om en ga mijn vader halen voor de vrijwilligersavond van stichting Tragel. We worden verwend met een buffet en een optreden van het zeeuws-vlaamse koor Flashback. Op zich geen vreemde dag, maar het voelde vreemd en mijn hoofd hield het niet zo bij als anders.
Op vrijdag gaat er weer een nieuwe kans van start voor een gewone dag. Jasper en ik staan samen weer op en tot de taxi komt mag Jasper wat dvd kijken op zijn mini schermpje. Wanneer de taxi komt blijkt er een ambulance voor mijn deur te staan. Niets van gezien terwijl hij mijn raam blokkeerde. Mmmm...proeft niet echt als een gewone dag. Gelukkig leest Eline later mijn horoscoop voor waarin staat dat ik niet altijd hoeft te weten waar ik mee bezig ben. En dat ik ook een tijdje flierefluitend door het leven mag gaan. Pffffff, wat een opluchting. Dat eerste herkende ik en dat tweede ga ik lekker een weekje in Engeland (proberen te) doen. Een ander lichtpuntje van de horoscoop is dat Als ik iemand advies geef, omdat deze er om vraagt, ik dat analytisch doe en dat werkt!
Nou, mijn advies van vandaag: geniet van het leven het brengt wat het wil en daar zit humor in.

2 comments:

Zuz said...

Ach ja, dan maar even een anders dan anders dagje... Gaat toch gewoon over? Geniet van een lekker weekje engeland!!zie jullie volgend weekend!
Xxxx
Zuz

Anonymous said...

go with the flow in the united kingdom...ik flow in gedachten met je mee....have lots of fun en lekkere pubdineetjes...
xxxxauk