Friday, January 15, 2010

waterstoring

Sinds vorig jaar heb ik een nieuwe wasmachine. De vorige had zijn werk dubbel en dwars gedaan en werd dus vervangen. Natuurlijk werkt de nieuwe net iets anders dan zijn voorganger. Zo moet bij deze het filter zo nu en dan schoongemaakt worden. Tja, als iets niet in mijn systeem zit kun je er op wachten dat het mis gaat. Ik kan me herinnereren dat ik in het begin dat filter wel eens schoon heb gemaakt, maar daarna niet meer, dat mag duidelijk zijn.
De afgelopen weken kwam de was steeds natter uit de wasmachine en gingen de radartjes in mijn hoofd draaien. Na een paar dagen ging me een licht op (ja, het werkt niet altijd even snel in de bovenkamer) en dacht aan het filter. Met een emmer bij de hand om het water op te vangen ging ik aan de slag. Nou water kwam er genoeg uit en het filter moest nodig schoon gemaakt worden. Helaas was mijn was daarna nog te nat en deed ik nogmaals de wasmachine open. Dit keer liet ik echter het ding aan staan en dat is niet slim dat geef ik grif toe. Gevolg: waterstoring. Niets hielp en dus bel ik het plaatselijke bedrijf waar ik hem aangeschaft heb. Ik weet altijd de meneer aan de telefoon aan het lachen te krijgen (door opmerkingen als: "goh, wat een goed idee, nooit aan gedacht" of "moet ik echt langs komen voor een nieuwe droger?") en ik weet niet of het daardoor komt maar hij regelt altijd snelle hulp. Vorig jaar bij de aanschaf bijvoorbeeld werd hij de dag na de koop meteen 's ochtends geinstalleerd, want ja: "Linda, jij wast veel". Of het een hint is of een conclusie omdat ik er vies uit zie of omdat ik Jasper heb...geen idee. Toen Jasper nog zelf at waste ik inderdaad veel, maar dat is nu stukken minder door de sondevoeding.
Maar goed, ik dwaal af.
Vanmorgen voor half 9 stapte monteur, loodgieter, electricien Bart binnen. Aangezien hij hier de verbouwing voor Jasper heeft helpen realiseren begroet hij eerst Jasper en wordt beloond met een big smile. Ik biecht mijn stommiteiten op en Bart laat het water uit de wasmachine lopen. Tussendoor breng ik Jasper naar de taxi en wordt er vaderlijk gevraagd als ik zo naar buiten wil lopen of ik niet een jas aan moet doen. Kijk dat vind ik nou leuk. Ik ben nooit op de hoogte van de roddels in het dorp, weet nog steeds niet welke persoon bij welke naam hoort, maar dit soort kneuterigheid geeft mij een warm gevoel en een smile. Daar heb je een waterstoring voor over, toch?

3 comments:

Roosnans said...

tssss, als jij de boel wilt laten onderlopen om eens een bezorgde vraag te krijgen ga je toch wel erg ver hoor... je kunt ook een zielig verhaal ophangen tegen mij aan de phone...wil ik je best eens beklagen en bezorgd zijn hoor...
kuch

grin

wahahahahaha...


dikke zoen
van zotte zus

Martha said...

Poehee en ik maar denken dat de golven over de dijk gerold kwamen, nu rol ik over de vloer van blijdschap! Een zielsverwant, dit had mij ook zo kunnen overkomen ;-)

John said...

Hier ook zo'n wasmachine die stopt als er wat geks aan de hand is. Alleen die kun je resetten, en da's toch best handig : ))