Sunday, January 24, 2010

verwennerij


Verwennen en verwend worden is een groot goed. Ik verwende gisteren mij dochter en 5 pubervriendinnen/vriend (wat haat ze dit woord..haha) die kwamen brainstormen over en knutselen aan hun carnavalsact, met broodjes hamburger met toebehoren als lunch en snoeperijen voor tussendoor.

Zelf werd ik ook verwend. Vriendin Elly trakteerde me op een uitje naar het theater. We houden van mooie momenten, want beiden weten we heel goed dat het ook anders kan in het leven en dus gingen we eerst uit eten. In het gezellig restaurant "de twee Heren"genoten we van een heerlijk maal en van onze gesprekken. Daarna gingen we naar het Scheldetheater om te genieten van het optreden van Willem Vermandere een Vlaams artiest. Het is een filosfische meneer, die zingt/vertelt, muziek maakt, maar ook schilder en beeldhouwer is.


Je ziet deze meneer is niet meer "den jongsten", maar dat is misschien een van de redenen dat het soms pakkende teksten zijn. Ik dacht hier nog wat you tube filmpjes te zetten, maar de liedjes die ik wil staan er helaas niet op. Dus wordt het even ouderwets typen. Hier het eerste couplet van "op den duur"

Op den duur word je geboren, langverwacht of ongewenst,
je groeit op en je bloeit open, of je verlept en je verflenst.
Op den duur kan j'er wel tegen, kweek je eeltig taai dik vel
een harde korst op uw acht zieltje, incasseren leer je wel.
Op den duur leer je nog dansen, desnoods hinkend op een been,
leer je grinniken en grijzen, nen big smile van top tot teen

Zo zijn er nog 5 coupletten, maar het gaat me wat ver om ze allemaal over te typen.
Ook het liedje Bric a Brac vind ik leuk, vooral de regels:

niet van buiten, 't is intern
niet de voorkant, 't is de kern

zo zie je maar weer, een Lin kan goed genieten



2 comments:

Roosnans said...

hey das een leuk uitje! Weet dat Theo ook een groot fan van hem is. Nu snap ik waarom....

En die kids zijn maar weer lucky dat ze bij jou zaten te brainstormen, of doen ze het er om.... ik verdenk ze er wel van intussen!!!

dikke knuf

Najte said...

Leuk uitje. Ik ken deze zanger niet maar heb ooit Astrid Nijgh in levende lijve gehoord, was ook een super avond. Fijn dat jullie zo genoten hebben! Natje xxx