Thursday, January 14, 2010

noeste arbeid

Er gaat niets boven eerlijke noeste arbeid zo nu en dan. Thuis mag ik niet werken in de tuin aangezien ik een man heb die er voor geleerd heeft en tuinieren als hobby. Gelukkig heeft mijn vriendin een tuin waar wat in gedaan mocht worden. Een maand of wat geleden zette ik de pruimenboom al takloos, maar nu moest de hele boom er aan geloven samen met nog 2 andere bomen. Dit keer ging niet in mijn eentje aan de slag maar hielp een vriendin me. Ze werkt in de bomen en planten wereld en zit door het weer momenteel even thuis. Samen zaagden en knipten we er lekker op los. We begonnen gisterenochtend en vanmiddag maakten we de klus af. Vanochtend moest ik eerst nog even naar de tandarts, want er was een stuk uit mijn tand gebroken toen ik dinsdagavond mijn wekenlijkse dropje in de bus at op weg naar schilderles bij Daisy.
Maar goed, we gingen vanmiddag na het overblijven weer aan de slag. Door de vriendin van de tuin werden we betrapt op boom knuffelen. Nou ja, we probeerden de stam om te duwen of trekken. De boom had er niet zo veel zin in om geveld te worden, maar het is ons dan toch gelukt. Al het hout, lekker nat van de dooi sleurden we de bus en brachten naar de schoonouders van mijn snoeivriendin. Op tijd klaar om alle kinderen weer thuis te ontvangen om half 4.
Wat echter belangrijker is: ik heb genoten van het zagen en sleuren, de geur van hout en het buiten zijn. Heerlijk. Dus als iemand nog een boompje in de aanbieding heeft die ergens erg in de weg staat....

5 comments:

Roosnans said...

ik heb hier een iel Oleandertje op het balkon staan, die hopenlijk de sneeuw en vorst gaat overleven waarin jij dus zekerssss niet mag snoeien of zagen!!!!

Lekker hoor, zo eens even sleuren...
kuz
zuz

John said...

Mag jij niet in je eigen tuin werken?? : ))

Lin's ding said...

Red:ik mag in het door mij toegeeigende stukje tuin groenten verbouwen met Bram (tomaten, aardbeien, sla ed) en grasmaaien, maar daar pas ik voor.De tuin is Rudies grote hobby en hij heeft het nodig om daar in bezig te zijn. Gelukkig heb ik genoeg andere hobby's

Roosnans said...

heeey, nie mopperen over mijn blog, datur allweer wa nievs moe staon en nie zelf oak updeeten eeeee, das nie eerlijk oar...

kuz
zuz

Lin's ding said...

ja sorry zus, je hebt helemaal gelijk, maar had het druk met de carnavalsbeurs, was en andere stompzinnige dingen...zal kijken of ik morgen met Zita, haha, een blogje kan produceren.