Sunday, October 26, 2008

woensdagmiddagtekenles



Doordat Bram in het ziekenhuis kwam en de herfstvakantie duurde het een paar weken voor ik "tekenles" kon geven aan "mijn" kindertjes. Afgelopen woensdag was het weer zover. Bij mijn 2 meiden heeft zich nog een meisje en haar kleine broertje gevoegd. Ook de 3 vrienden die Bram heeft houden van tekenen en ook zij kwamen allemaal enthousiast tekenen. Die 4 jongens gingen in de kamer gezamenlijk aan de slag met het tekenen van een romeins legerplaats of stad. Lol dat ze hadden! Heerlijk. In de keuken ging het er bij de meiden ( en Pieter) rustig aan toe. Er werd gewerkt; geschilderd. De een aan haar schilderij voor pa en ma's slaapkamer en de ander aan een schilderij voor opa's verjaardag. De derde maakt een onderwaterwereldje op een rond doek en Pieter fantaseerde op een groot papier. In hem moet ik me nog eens in verdiepen, maar dat gaat ook goed komen. Het vergt vanwege zijn jongere leeftijd tenslotte een andere aanpak.

3 comments:

Martha said...

Heerlijk om te lezen, ik kan me de club gewoon voorstellen. wat biedt jij een warm nest!

John said...

Dat moet toch geweldig zijn om te doen zeg. Zulke jonge mensen wat aan creativiteit leren..

Roosnans said...

hartstikke leuk, heerlijk dat getut en geklodder en geklets en ge-stimuleer...
doegdoeg
zuz