Friday, October 31, 2008

bestelling

Een week of wat geleden, net voordat Bram in het ziekenhuis terecht kwam kreeg ik van Tilly, de moeder van 2 kinderen waar ik jaren geleden de oppas van was, de opdracht om een schilderij te maken met een vlinder voor het afscheid van haar collega, die wegbezuinigd was. Ja, dat kan in ons land en dat kan zeker als je werkzaam bent in de bejaardenzorg.
Tilly, had deze mevrouw ooit een keer ontroert met een vlinderkaart, dus moest het een schilderij met een vlinder worden. Het resultaat heeft al een keer op mijn blog gestaan ( blog met terugwerkende kracht) en in het bejaardenhuis staat het nu nog even te pronken in afwachting van de overhandiging.
Daarnet heb ik gehoord dat er veel positieve reacties op komen waaronder die van de mevrouw die me dit vertelde. Ze is namenlijk langs gekomen, want ook zij wil graag een schilderij van mijn hand. Het mag op het zelfde formaat en met dezelfde materialen dus dat komt wel goed. Nu maar oppassen dat mensen geen kopieën verwachten in andere kleurschakeringen, want daar pas ik voor. Het is wel een uitdaging, want natuurlijk moet het in het huis passen (waarom willen mensen dat?) en dus wordt het spannend met mijn kleurschakeringen. Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte. Ik ga zo lekker aan de slag met schetsen met mijn potloodjes.
Als het lukken wil ik lever ik ook nog een tekening in conté potlood van 2 vrouwen...oef.. dat is pas een uitdaging. Wish me luck!

4 comments:

John said...

Dat is wel kek Lin! Heel erg leuk, en je maakt nu enmaal mooie dingen ;-)

Martha said...

Wish you all the inspiration en lekker maken wat je zelluf mooi vindt ;-)

Anonymous said...

oke, nou nog die uitgever.....

Roosnans said...

volgens mij heb jij die aanmoediging niet nodig...lukt toch wel hoor!!! grin! maar vooruit dan: Succes!
kuz
zuz