Saturday, April 26, 2008

Olieverf deel 2

tweede laag: met paletmes aangebracht
detail
even kiijken hoe het oogt in een mooie lijst
Afgelopen donderdag was het tijd voor de 2de les in olieverven. Als iedereen vertrokken is naar werk en school gaan Elly en ik op weg voor onze tweede les. Elly heeft thuis nog geschilderd en heeft er zin in, ik ben wat afwachtender maar ik ben klaar om aan de slag te gaan.
We zijn net in Belgiƫ als mijn gsm begint te zingen. De display laat weten dat het de basisschool van Bram is. O jee, denk ik, de nieuwsbrief.... Bram kan het niet zijn dat weet ik gewoon. Geen bereik dus rijden we verder tot de gsm opnieuw van zich laat horen. Dit keer heb ik wel bereik en hoor ik van het opperhoofd van school dat hij vindt dat ik het wel spannend maak dit keer.
Ja, inderdaad ik maak het spannend. Ik zit tot 3 uur in Belgiƫ en kan dus niets door mailen en ook Bram heeft geen sleutel. Opnieuw een achterflap maken voor de nieuwsbrief kost nogal wat tijd voor de meester, dus kom ik op het luminieuze idee dat mijn moeder de sleutel heeft.
Bram heeft dus een leuk uitje tijdens schooltijd, want, ontvoerd door de meester mag hij mee via oma naar huis om daar de acherkant van de nieuwsbrief door te sturen naar school.
Onder het motto: ken je die mop van die moeder en de nieuwsbrief.....
Je ziet ook ik kan erg warrig zijn.

Elly en ik vervolgen onze reis en gaan bij juf Daisy lekker aan de slag. Eerst het doek een kleurtje, dan een laagje met het paletmes en dan de zaak uitwerken. De resultaten mogen er zijn en dat voor de eerste keer. Het proeft naar meer, maar dan moet ik eerst om nieuwe doeken en om verf (ik had voorzichtig een studiesetje gekocht).

op het laast bij Daisy nog even aan de golven gewerkt; en zo staat ie nu dus te drogen

7 comments:

Martha said...

WOW, heel erg fraai. Ik dacht gelijk al bij het zien van de bovenste foto dat je iets heel krachtigs zou neerzetten. En deze is niet getekend maar met krachtige streken opgezet, het spat en spettert van het doek. Echt heel erg mooi :-) word er helemaal vroljk van

Martha said...

Ja ben nog even wezen kijken en het spettert van het doek af, het bruist van leven en kracht.

John said...

Heel erg mooi Lin. De energie van het bruisende water(dat is wat ik er in zie) geeft me zin...

Anonymous said...

He Lin, toch nog leuk geworden dus de les... ennne wat ben je toch popie he! Zelfs in Belgie getraceerd omdat ze wat van je nodig hebben....alla, tot volgens weekend; wij zijmen weg oor!
Liefs en dikke X Aukje

Roosnans said...

ik kom morgen eens kijken hoe ie er in het echt uit ziet...ziet er vanaf hier al heel indrukwekkend uit!!!
kuz
zuz

Anonymous said...

Ik vindt het echt schitternd geworden WOW! Heb je mooi gedaan hoor, ben benieuwd naar Meerrrrr. Natje xxx

mijnafvalrace said...

Onstuimige golven... heerlijke woeste zee... echt mooi!!!
Een allround schildertalent dus, zowel aquarel als olieverf gaat je geweldig af!!! Super!!!
Liefs Ir