Monday, July 16, 2007

Bretagne

kapel aan zee
wauw, dat zag ik nou es..

de zon zakt
uitzicht uit het raam bovens'ochtends om 6uur
De afgelopen 2 weken bracht ik met mijn gezin door in Bretagne. Dat was voor de derde keer op rij. Iedere keer deden we een ander stuk Bretagne aan. Ditmaal zaten we in het puntje van Bretagne in Kreac'h an Avel vlakbij Plougeurneau.


Het weer in Bretagne is niet veel anders dan hier, dus we hebben niet liggen bakken in de zon. Zo af en toe een gestolen uurtje op een plekje uit de wind verstopt achter een rotspartij, verder niet. We hebben veel van de kust gezien dat wel. Niet alleen hadden we uitzicht op zee (vanuit de voortuin en de ramen aan de voorkant), maar we maakten ook allerlei tochtjes langs zee. De kust is in Bretagne erg mooi en in dit stuk (Noord- Finistère, wat zoveel betekent als "eind van de wereld") liggen veel (schier-) eilandjes wat erg mooi is. Je ziet er ook veel vuurtorens en die heb ik ook allemaal op de foto proberen vast te leggen. Ieder zijn afwijkingen, niet?


Verder bezochten we nog wat stadjes als Brest en St. Pol de Léon; bezochten we Oceanopolis en het chateau de Kerjean en genoten we van het gezelschap van vrienden. Zij zaten (nee zitten, ze zijn er nog een week) in een mobilhome op de camping van Plouescat; zo'n 25 km. verderop. Ze stonden een keer onverwacht voor de deur en wij waren er even niet; dus snel terug; ze kwamen Rudie's verjaardag helpen vieren en bleven slapen en wij gingen een keer hun camping en hun strand bekijken.


Tussen onze uitjes door genoten we van ons "privé" strand waar je komen kon via een pad achter het groepje huizen waar we zaten en genoten we 's avondsvan de nagesynchroniseerde afleveringen van ER (urgences) en Amarican Idol. We dronken nogal wat warme chocolademelk en hielden ons Frans leefschema goed aan door rond middernacht allemaal ons bed in te duiken.


Jasper ging niet altijd even goed. Het was soms een slijmerige bedoeling, maar gelukkig is hij thuis meteen gestopt met slijm op hoesten. Allergisch voor vakantie? Wie het weet mag het zeggen.
In ieder geval is niet alleen Jasper blij dat hij thuis is, want ook wij genieten weer van ons knusse huisje zonder zware donkere meubels met houtsnijwerk en van onze tuin vol weelderige bloemen. Heerlijk!
Ook het zien van zuslief met haar lief en mijn "lekkere" neef (Oei !; als ie dat maar niet leest) en mijn pa en ma bracht weer een hoop gezelligheid en thuis gevoel mee. Kortom we zijn er weer!



bijna thuis...

ja! Thuis...

Tja ... en voor een ieder die het boeiend vind: dit keer namen we geen schone onderbroeken mee voor Bram (hoera voor de Intermarché die alles heeft... ook een nieuwe fiets voor mij) en de salades die er geserveerd werden waren weer overheerlijk en een bbq bij Es en co betekent eerst de bbq in elkaar knutselen (van Hema's makelij, dus degelijk)

4 comments:

Martha said...

Jammer van het weer maar zo te lezen hebben jullie je uitstekend vermaakt. Je hebt hele mooie Bretonse luchten op de plaat gezet, vooral de roze luchtfoto trekt mij erg aan. Fijn dat je er weer bent maar daar debnk je zelf misschien wel heel anders over ;-)

Elinez Diertjezzz said...

mammie leuke foto's maar je mag geen ',niet??' zeggen want dat deed van laarhoven ook altijd en daar heb ik een trauma aan over gehouden (zoals je weet) en is het dus niet goed voor mijn geest om zulke stomme en schokkende toevoegingen aan zinnen te lezen!!!! (gelukkig viel mijn reactie dit keer mee en was het geen hartstilstand ;-P)
maar goed verder is het weeer een leuk tekstie en ik vond het ook suuuuper leuk op vakantie!!!!!!!!!kusssssssss

Lin's ding said...

goh? Heb ik een trauma gemist??!!!! Jemig ik kom eraan meis, dan werken we er aan .....
enne Mike...ben altijd blij weer thuis te komen..

Roosnans said...

mmmm, snap nu waarom eline er zo verwilderd uitzag zondag....toch? niet?

hug