Tuesday, September 12, 2006

Rust




Voor het eerst sinds het begin van het nieuwe schooljaar was het tijd voor een dagje rust. In mijn geval wil dat zeggen rustig wat werken in huis en geen radio aan. Vooral dat laatste is erg uniek voor mij.
Het mij zo bekende gevoel van een eerste schooldag zat in mijn lijf en ik sopte en ruimde al nadenkend het huis. Koffie lekker buiten: voor het eerst weer even genietend van een heerlijke nazomerdag die vanochtend al zo mooi als belofte in de lucht hing. Heerlijk de zon op je lijf, dat geeft pas een gevoel van rust.
Dan gaat de telefoon en mag ik mijn zieke Bram op halen van school. Hoofdpijn, overgeven en plekjes .... veel slapen helpt voor zijn hoofd en verder doen we gewoon rustig verder. Ik lees voor en daar genieten we beiden van. Het is dan wel niet de dag hoe ik hem bedacht had, maar het lege nest gevoel neemt er wel door af en de rust is effectiever dan de rust met verplichte soppartijen.


4 comments:

Lin's ding said...

Hee lieve mammie!!
Wat een mooi stukje zeg....!!
en die plaatjes zijn ook mooi zeg!!!
Ik ben blij dat je ook eens een keer een rustige dag had. Kus van Elineee

Lin's ding said...

Ik vind het wel toevallig dat al die spreuken zo bij de dag, gebeurtenis en tijd passen!!
Kus van Tjaaaa

Roosnans said...

bestaat dat dan, toeval, Eline?

Moooooie Zeeeuwse luchten!!!

x

Lin's ding said...

Natuurlijk bestaat toeval wel !!!!