Tuesday, September 12, 2006

Geluk

Voor mijn verjaardag kreeg ik 2 doosjes vol geluk. Wat kan een mens zich meer wensen? Het was ook een dag vol geluk. Lieve kinderen met tekeningen en een zelf gekocht cadeau, een gezellige dag met mijn oppaskinderen en daarna met een lieve vriendin (waarvan ik het ene doosje geluk kreeg) en haar zoon en s 'avonds met mijn ouders en schoonouders, mijn lieve vriendin Nancy en mijn lieve zus, speciaal en onverwacht overgekomen uit Nieuwegein. Van haar kreeg ik het tweede doosje geluk en mijn geluk kon al niet op.
Er zitten hele mooie spreuken in en steeds wanneer ik met zorg een nieuw rolletje kies uit het doosje met mijn pincet ben ik benieuwd of ook deze spreuk bij de dag past. Tot nog toe kan ik me er steeds in vinden. Dat is toch mooi.
Zo zei de spreuk van vandaag toen ik met mijn doosje in het zonnetje ging zitten, terwijl mijn oppaskinderen Tessa en Quincy onder wakend oog van Bram aan de andere kant van de schuifpui speelden en kleine Zita net in slaap was gevallen buiten in haar wagentje,
een nutteloos leven is als een vroeg overlijden.

Ja je wordt aan het denken gezet door spreuken. Bij het overlijden van het konijn na 12 en een half jaar zei de spreuk het kunnen verdragen van tegenslagen is een geluk bij een ongeluk en na een drukke avond doorhalen om de deadline van de nazomerwandeltocht te halen zei de spreuk om 1 uur in de nacht voor het openen van de deur naar geluk is ieder tijdstip perfect.
Zo was de spreuk op mijn verjaardag een vriendelijk woord is als een mooie zomeravond erg mooi. Verder moet ik sinds de dag van de nazomerwandeltocht die over de ruimte ging er ook nog achter zien te komen wat ik in mijn mars heb en zo kan ik nog even doorgaan. Dat houden jullie nog te goed terwijl ik op zoek ga naar mars.

1 comment:

Roosnans said...

schoon fotoku, schoone spreukskus....
veel geluk dur mee!!!!

grinnn
x