Thursday, September 14, 2006

Hoe overleef ik.....

Mijn dochter Eline is groot fan van de boekenserie Hoe overleef ik zonder... van Francine Oomen en met tekeningen van Annet Schaap, waarvan ze eveneens fan is. De waarheid gebied me te zeggen dat ik ze net zo leuk vind en gewoon meegeniet. "

Vandaar dat ik vandaag, na een nietszeggend of was het tussen de regels door juist alleszeggend gesprek met revalidatie arts ,Eline vroeg naar haar boekje "Hoe overleef ik zonder antwoorden". Ik had het gevoel dat ik nu al weken met vragen zonder antwoord aan het overleven was en Eline vond dat ik het goed overleefd had. Geweldig, die meid heeft humor!

"Hoe overleef ik zonder antwoorden, is zo'n boekje waarbij je een vraag in je hoofd neemt en dan op het gevoel opendoet voor het antwoord. Is het leven niet geweldig ... u vraagt, wij antwoorden. Eindelijk. Op mijn vraag of Jaspers kin snel weer geneest kreeg ik "vast wel"als antwoord en op de vraag of Jasper terug moest naar de Tjasker zei het boek heel poetisch: "de vraag is het antwoord"en ik denk dat het boek gelijk gaat krijgen.
Morgen belt de juf en dan weten we weer meer...of we krijgen er nog meer vragen zonder antwoord bij. Lang leve de Hoe overleef ik serie.

Verder zoek ik mijn heil in mijn doosje vol Geluk en dit is de spreuk van de dag:
Rijkdom is een kwestie van een blije geest, niet van bezit.


Zijn dit blije geesten of zijn het simpele zielen? Hun bezit is in ieder geval niet veel meer dan hun neus. HAHAHA

2 comments:

Lin's ding said...

Jaja de Hoi serie is leuk!!!!
En heel handig als je geen antwoorden kunt vinden!!!
Ik vind het een heel mooooi stukje met een nog mooier plaatje... hihi....
Maar past de spreuk wel bij vandaag????? Vast wel...
Kuzziez van mijj

Roosnans said...

had ik je met je verjaardag misschien toch beter het ANTWOORDEN boek kunnen geven....ja, hij bestaat!
En volgens mij vind jij je antwoorden wel en is het meer een kwestie van op je eigen antwoorden vertrouwen!
kussie