Thursday, April 18, 2013

Gedoe met rolstoelwielen

Zoals jullie misschien gelezen hebben heeft de rolstoel hier in huis last van een voorwiel die de vloer niet raakt. Dat is niet handig, want het maakt de positie van de rolstoel onstabiel en het zorgt voor veel gewiebel dat niet nodig is.
Jaspers fysiotherapeuten begonnen onafhankelijk van elkaar over dit euvel en verbonden dat aan het feit dat Jaspers rolstoel twee verschillende banden had op de grote wielen van zijn rolstoel. Allebei vonden ze dat ik Welzorg aan het werk moest zetten en natuurlijk belde  en mailde ik met Rob in de werkplaats aldaar. Nadat er twee fysiotherapeuten over "gezeurd" hadden werd er besloten om Jasper een nieuwe band te geven of dat zou helpen aan het zwabberen van het wiel of niet. Natuurlijk hielp de nieuwe band niet, maar de rolstoel zag er wel beter uit dan met een hele kale band en een band met profiel.
Twee dagen later lijkt de stoel instabieler dan ooit, staat de nieuwe band aardig plat en pomp ik deze dus op en check ik alle bouten van de zitkuip om uit te sluiten of het gewiebel daar aan ligt.
Ik ontdek niets en zo ging Jasper met opgepompte band weer naar de dagbesteding. Bij thuiskomst staat de band hartstikke plat en blijkt uit het schrift dat Welzorg langs geweest is op de dagbesteding. Ik verbaas me over de reden van hun komst en bel dus Rob nog maar een keer op. Lachend neemt hij op en snapt mijn verbazing niet, want ik durfde hem toch niet meer te mailen over het zwabberwieltje (en dus mailde ik "onze" adviseur, die Rob geactiveerd had).  Dat was waar ze voor gekomen waren. Het andere wat in het schrift stond betrof een andere persoon, dus dat ik het niet snapte kon kloppen.
De monteur was er niet achter gekomen wat het euvel was dus dat wist ik dan ook meteen en ik lichtte de opperchef der werkplaats in over de super platte band, wat gezucht opleverde en werk voor de monteur met storingsdienst.
Leuke vent en een voor ons "ouwe" vertrouwde monteur die hier rond kwart voor zes voor de deur stond. Lang geleden dat we hem gezien hadden. Een pechgevalletje wordt er gewoon leuk van. Vooral als je in je rolstoel mag blijven zitten, opgekrikt door een blok hout, terwijl je binnenband van je rolstoel vervangen wordt. Marc, de monteur, was ook op de hoogte gebracht over ons unieke voorwiel aan de rolstoel en dus keek hij de rolstoel verder na. Hij merkte net als mij dat het sturen niet echt lekker ging aan de linkerkant van de rolstoel en merkte op dat een bepaald onderdeel niet altijd meedraaide en niet alles werkt hoe het zou moeten werken. De voorwielen stonden ook zeker niet goed meer afgesteld en ook daar ging hij even mee aan de slag. Het ene voorwiel raakt nu weer bijna de grond. Gelukkig dacht Marc wel te weten wat er verder met de stoel aan de hand is en dat heb ik de mannen daarnet in de mail laten weten. Ik ben benieuwd naar het vervolg.... Zou het veranderen van de spanning van de spaken het gezwabber verhelpen? Slipt de rem dan niet meer. Raakt het voorwiel dan eindelijk weer de grond....Zullen de mensen in taxiland gaan zorgen dat er genoeg stoelen uit de taxibus verwijdert worden zodat de rolstoelen niet meer te krap staan, zullen de taxichauffeurs stoppen met het trekken aan de rolstoel terwijl de rem er op staat om te controleren of de stoel goed vast staat.....
Later meer.

2 comments:

John said...

Het lijkt mij slijtage van de stoel. Of iig van d edelen die moeten bewegen. Maar ik ben geen professional natuurlijk.
Ik hoop voor jullie dat het snel wordt opgelost.

Anonymous said...

wat een cliff-hanger; Jasper lijkt wel de hoofdrolspeler in een nieuwe serie..As the wheel turns...offe goede monteurs, slechte wielen...Jasper on the road again...haha ben benieuwd naar z'n volgende auditie (misschien wel met bijrolletje voor z'n moeder)...
xxxauk