Thursday, March 21, 2013

fijne donderdag

Vandaag is het  weer een fijne dag, een donderdag dit keer. Net als de vorige twee weken ging ik naar vriendin Elly om samen te schilderen. Een paar jaar geleden volgden we een paar workshops rozen schilderen op de wijze van Gary Jenkins. Daarop terugkijkend vind ik het knap van mezelf wat ik daar gedaan heb, maar nog steeds had ik niet het idee dat ik dat kunstje nog eens kon.
Vriendin Elly zet zo nu en dan haar tanden in de rozen en gaat er dan voor. Ik vond het tijd om maar eens mee te doen en zo zaten we deze ochtend gewapend met doek, verf en toebehoren klaar voor een robbertje vechten met rozen.
De start was wat lastig, we werden wat balorig. Elly poetste haar doek schoon "wat een pech, roosje weg", maar ik ging door. We hebben het uitgeproest. De blaadjes van mijn roos waren lekker bol, maar ach wat waren het er veel! Een nieuw soort roos is geboren: "een schapendoes".
Na de heerlijke lachbui vertrok ik richting basisschool om daar over te blijven. Bofferd dat ik ben, mocht ik van één van de kinderen wel bij de grote kinderen blijven, want ik had een salade bij en geen gewokte groenten. Die vindt hij namenlijk stinken dus mocht ik die bij gehad hebben mocht ik wel naar de "kleintjes"!
Het tweede gedeelte van de overblijf bracht ik met een groep kinderen door bij de kuikentjes van de kleuterklas en maakte daar foto's van hen, speciaal voor de juf. Het is zo leuk om te zien hoeveel lol ze hebben om die pluizige bolletjes.
Weer terug bij Elly gingen we naar het zwembad om daar een half uur flink te zwemmen en spetteren en in mijn geval ook nog bijna met flinke vaart iemand raak te zwemmen. Gelukkig waren er oplettender mensen in het water die dit konden voorkomen. Nog een gezellige koffie met praatjes van de bouwvakkers die een constructiefout kwamen oplossen en toen weer naar huis om het daar ook fijn te maken.

Stap voor stap.... op weg naar een roos?

aan de slag, eerst een ondergrond,
dat is makkelijk
palet klaarmaken...de kleuren
voor de rozen moeten er nog op




schapendoes
een ietwat bijgewerkte schapendoes,
wachtend op het vervolg


 

No comments: