Sunday, December 23, 2012

de laatste dagen




De laatste dagen waren weer heerlijk. Zo was ik lekker veel thuis en zo was ik aan het shoppen. Gisteren ging ik met dochter Eline, die weer thuis was, naar de kerstmarkt die door zoon Brams' school georganiseerd werd. Iedere klas had een kraam. Zo'n kerstmarkt brengt niet alleen de hele school in beweging, maar ook ouders, broers, zussen, opa's en oma's. Gezellig druk dus in de stad. Bram at naderhand wat met wat klasgenoten en Eline en ik shopten nog wat enaten w e pizza bij La Place waar vriendin Es aan het werk was.
Vandaag werd er geshopt in Antwerpen. Het plan was om met de hele familie te gaan maar doordat het gestaag regende bleef Rudie met Jasper thuis. In een rolstoel door de regen is niet zo geslaagd. Nat en koud wordt dat. Ik prop altijd wel een paraplu ergens tussen, maar dat blijft niet goed zitten natuurlijk.
zicht op de kerstmarkt van het Reynaertcollege

je kunt je prima warmen op de Antwerpse
kerstmarkt.


etalage met lekkers in Antwerpen


uitzicht vanuit de pizzeria



Eline had ook nog afgesproken met een vriendin en daarop besloot daar de hele familie mee te gaan. Gezellig! Bij het St. Anneke, de voetgangerstunnel, splitsten we op. Bram en ik gingen samen op zwier in de stad. Hij kreeg wat mooie kleren, ik wat scrappapier en we kochten nog wat rolfondant voor onze nog te maken cupcakes. We aten pizza en wandelden over de kerstmarkt. Daar kwamen Eline en haar vriendin tegen en ondertussen sopten onze sokken in onze schoenen, want de plassen waren niet te ontwijken.  We doken nog wat winkels in en uit en waren als eersten op de afgesproken plek van de anderen. We liepen nog even terug, kwamen Eline en co tegen en besloten in het café op vriendins ouders te wachten. Dat was gezellig; er werd lekker gelachen en gekletst en uiteindelijk gingen we met z'n vijven op huis aan. De anderen waren alvast door.
Een erg gezellige dag.
Ondertussen zijn een dag verder (blog niet afgemaakt gisteren)  en hebben de kids hun pa mee uit shoppen genomen voor zijn en hun kerstcadeau's  terwiij ik lekker scrapte aan mijn "december daily" en aan de "december weekly's "van de kinderen. Ik loop maar een dag of 21 achter, dus er is nog hoop.
Nu geurt het heerlijk naar cupcakes in huis, want Eline, twee vriendinnen en een vriend zijn gezellig bezig in de keuken. Zij amuseren zich daar, terwijl wij film keken en nu genieten van de opnames van "the night of the proms" die gemaakt zijn toen wij er waren. Lekker nog even nagenieten van toen..
Morgen begint de eerste dag van onze jaarlijkse kersttradities: eten met vriendin Lia en haar club; dan de kerstdagen met onze wederzijdse ouders en als afsluiter een etentje en presentjes met vriendin Esther en haar gezin. Wij gaan er van genieten en twee van de vier dagen mag ik lekker koken....en nee dat worden geen uitgebreidde kerstdiners, maar lekkere maaltijden! Wat jullie ook gaan doen, ik wens jullie heel veel plezier!

No comments: