Monday, December 03, 2012

conische adapters en taxi gedoe

Dé conische adapters voor op
60cc spuiten
De pakketdienst en ik hebben niet altijd een goede verhouding. Dat komt niet doordat we ruzie maken, maar omdat ze altijd komen als ik er niet ben. Bij ons komen de pakketjes tussen de middag en die vul ik een paar keer per week op de basisschool doordat ik daar overblijf met de kinderen. Bij het bestellen van dingen die ik nodig heb voor Jasper zoals voeding, leidingen en dergelijke vraag ik altijd of ze me laten weten wanneer ik de bestelling kan verwachten en ik zorg ook altijd dat ik die dag paraat zit. Dat ging goed bij het leveren van de voeding, ook bij het leveren van de leidingen voor de sondevoeding, maar niet bij het naleveren van de conische adapters voor op de 60 cc spuiten. De levering was al spannend doordat de levering niet kwam op de afgesproken dag. Het was verkeerdelijk in België gebleven en de nalevering van de adapters was een ramp. De levering kwam een dag voor de afgesproken dag en de afgesproken dag kon ik niet thuis zijn. Zoals afgesproken met de leverancier hing een brief op de deur dat de levering naar de buren mocht, maar helaas dat doet de pakketdienst niet. De levering ging dus retour en bij het weer toesturen was ik op de tweede dag dat ze langs kwamen gelukkig thuis. Mijn geluk was van korte duur, toen bleek dat ik, voor het eerst in bijna zes jaar, de verkeerde conische adapters vond in het doosje.
Ik besluit ze de week daarna dan maar zelf om te gaan ruilen bij het bedrijf in Aartselaar. Mijn pa rijdt mee, wel zo gezellig. We vinden het bedrijf, wat net voorbij Ikea Antwerpen ligt aan dezelfde straat. Door de intercom krijgen we te horen dat we aan de achterkant van het gebouw moeten zijn, daar waar het magazijn zich bevindt. Met een handje vol conische adapters gaan we op weg naar Ikea.
Helaas voor mij, heeft mijn pa geen geduld meer voor zo'n mega winkel wanneer we eindelijk een parkeerplaats gevonden hebben en dus gaan we maar op huis aan. Ik eet bij pa en ma mee voor ik naar huis ga en zij naar hun afspraak bij mijn tante.
Thuis drink ik met mijn man een bakkie koffie voor hij naar zijn tweede deel werkafspraken ga en ik de boodschappen in huis haal voor een weekendje vol feestgedruis.
Terwijl ik afkoel in de diepvries tijdens het inruimen van de boodschappen gaat de telefoon.  De mevrouw van de taxicentrale.De start van de dag was niet zo fijn verlopen in het geval van Jaspers dagelijkse taxirit.
Stond donderdagochtend Jaspes vaste chauffeur pissed off over zijn werk en baas voor de deur (taxi chauffeurs blazen door de jaren heen vaak stoom af bij mij op een of andere manier), vrijdagochtend stond er gewoon geen taxi. Ruim na de tijd dat ik deze verwacht belde ik naar de taxicentrale en  hoorde dat de chauffeur ziek was. Alle andere ouders waren op de hoogte van de verlate komst van de taxi, maar hier in de polder werkt de communicatie blijkbaar niet goed en wisten we van niets.
Enfin, de taxi kwam, moest alle rolstoelen los maken en terug vast maken, voor Jasper er in kon en ik op weg kon met mijn pa naar bovenstaand verhaal.



De mevrouw praat me bij over de veranderde taxirit van Jasper met ingang van vandaag, maandag en ik praat haar bij over de toekomstige veranderende dagbesteding van o.a. Jasper, waar ze nog niet van op de hoogte was.
Enfin, veel gedoe dus op de vrijdag. Gelukkig konden we daarna lekker genieten van een feestelijk weekend.

3 comments:

John said...

In de polder werkt alles anders. Daarom heb ik de afspraak met d epostman dat hij in de schuur kan als er niemand is. Daar legt hij het dan in een hoek neer. Voor hem ook makkelijker want een levering die hij niet kan doen scheelt hem inkomen.
Dat van de taxi vind ik wel schandalig. Ze behoren idereen op de hoogte te houden.

Roosnans said...

En zo zijn we weer aan het eind van aflevering 658 van de soap.... Benieuwd wat ons morgen weer te wachten staat....

Gaat het weer een beetje mevrouw Droge, uh Boone???


Knufz
Zuz

Anonymous said...

komische adapters....;)
xxxAuk