Wednesday, September 12, 2012

feestelijke dag en andere dingen

één van de drie bogen staat te wachten tot ik
hem ging plaatsen.
Vandaag is het een feestelijke dag. Dat geldt natuurlijk niet voor diegenen die zetels verliezen op deze verkiezingsdag, niet voor Bram die ik ophaalde op school omdat hij zoveel hoofdpijn had, maar wel voor neef Wouter die 14 wordt vandaag en zeker ook voor mijn schoonouders die vandaag 50 jaar getrouwd zijn.
In plaats van gisterenavond het huis op te leuken met bogen versierd met bloemen van crêpe papier, deed ik dat vandaag. Gisterenavond zouden vriendin Elly en ik dat doen na onze avond vol scrapplezier, maar doordat het regende stelden we het uit tot deze ochtend. Gewapend met een brunch/ lunch gingen we die kant op nadat ik mijn schoonvader al gezien had bij de bakker. Tja, ik kan immers de deur pas uit wanneer Jasper vertrokken is met de taxi richting dagverblijf.


Mijn schoonouders genoten van de versiering en de gevulde mand en maakten zich op voor een dag vol wat komen gaat. Dat blijft immers een verrassing. Ze zijn allebei fit en vitaal dus kunnen het samen zeker aan. Vanavond gaan we nog even samen langs om naar hun verhalen te luisteren en zaterdag gaan we genieten van hun feest.

de lucht van deze ochtend
 
Een ander ding wat vriendin Elly en mij ook een feestelijk gevoel gaf deze week is dat we samen een scrapworkshop mochten geven aan mensen  van een personeelsvereniging. Zeven dames zijn begonnen aan een boekje gemaakt van o.a. w.c. rolletjes. Leuk en gezellig verliep de avond en volgende week maandag gaan we verder zodat ze het boekje helemaal af krijgen én dat ze er een mooi bewaarkistje bij kunnen maken.
 
Vorige week maakte ik Jasper blij met het plaatsen van een nieuwe maagsonde. De vorige zat er al een jaar in en dat geeft irritaties in zijn buik en slijm. Met een feestelijk gevoel onderging hij de handeling die niet veel voorstelt. De voorbereidingen om steriel te werken duren langer. Eline en Bram waren er ook bij en gaven nog wat extra "jus" aan het gegeven.
Het ophalen van een reserve maagsonde in het U.Z. van Gent gaf ik zelf een feestelijk tintje door er een bezoekje aan Ikea aan toe te voegen met vriendin Esther. De chocomousse was weer heerlijk.....
En zo worden dagen gevuld met zo veel mogelijk feestelijke gevoelens. De luchten alleen al zijn een feestje om te zien, vindt je niet?

4 comments:

Natje said...

Zie weer mooie dingen, het bloggen en volgen van bloggen is ver op de achtergrond geraakt door het drukke leven van nu. Maar je schildert nog altijd prachtig verder zie ik :-)
Liefs Natje xxx

Anonymous said...

Chocolademousse? die wou ik ook wel!;) Mooi dat je zoveel feestelijk leuke dingen meemaakt, ma!
xx Eline

Lin's ding said...

heeeee Natje, ik hoop dat je een gezellig leventje hebt daar in Zweden! Ik vind het wel leuk om je bij Facebook voorbij te zien komen hoor! Blijf ik toch een beetje bij.

Ha lieve dochter,ik heb deze week al lekkere chocotoet gekocht voor dit weekend dus ik denk dat het wel goed komt. Enne...jij had ook feestelijke dingen: je tentoonstelling met alle kinderen die langs kwamen, het gezellige samenwerken met die twee andere meiden, de vrolijke schoonmaker die de deur voor je open hield...hihi....je kent de spreuk: "het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers op hangen" En dat, lieve meid,kun jij Prima!!!! tot morgen lieverd...bij de feestelijke frietjes!

Roosnans said...

Ha vrouw van het goede leven!!
Feest lekker verder!

xxx
zuz