Thursday, September 20, 2012

de dag van vandaag

De dag van vandaag zit er weer al voor een heel stuk op wanneer ik dit typ. Het is een mooie dag. De zon kwam weer mooi tevoorschijn deze ochtend. Giel roept de laatste weken iedereen op om foto's van de zonsopkomst door te sturen naar 3fm. De zon wordt dan ook verwelkomt met een liedje op de radio. Grappig vind ik dat, want ik sta vaak buiten met mijn camera om de zonopkomst vast te leggen.
De dag van vandaag is ook mijn trouwdag. Ik werd vanochtend meteen al blij gemaakt met een mooie bos rozen. Lief he. Verder is de dag gewoon als geen ander. Ieder gaat naar shool of werk en ik maak het huis boven wat schoner wat echt wel nodig was. Even fietsen naar de winkel, de tuin van pa en ma onderhouden, wat wandelen, niets bijzonders.
Wat me dan weer wel een bijzonder gevoel geeft is de vlaamse gaai die ik de appelboom zie zitten terwijl ik blij ben dat ik "onze" Mee medewerker aan de telefoon heb. Ik vind het fijn dat hij belt om te vragen hoe het gaat met de herindicatieperikelen. Er komen hier en daar wat vragen en onduidelijkheden naar boven en zo heb ik ineens een afspraak met hem. Gelukkig! Ondanks alle vernieuwde aanmeldingssystemen lukt dat.

deze foto maakte ik een maandje terug toen de vlaamse
gaai de straat overstak van boom links van de weg
 naar boom rechts van de weg. Dus fiets midden op
straat, camera uit de tas en.....hebbes
Omdat ik de laatste tijd vaak een vlaamse gaai zie vliegen zoek ik de symbolische betekenis eindelijk maar eens op. De vlaamse gaai, garrulus glandarius, zo zegt de site, staat symbool voor vindingrijkheid en het aanwenden van macht in de positieve zin van het woord. Ik geloof wel dat ik vindingrijk ben en ik hoop dat ik positief gebruik maak van mijn "macht" als dat nodig is. Laten we hopen van wel. Ik zal in ieder geval aan beiden meer aandacht schenken, want misschien is juist Dat de bedoeling.
In ieder geval ben ik blij met mijn afspraak en verheug me er al op. Gek he, maar ik ben echt blij met "mijn" meedenkende, ondersteunende, mannen. Niet alleen om het geen wat ze doen, maar ze zijn ook nog gewoon leuke, lieve mensen.
De dag van vandaag ging gewoon verder, Jasper kwam weer thuis en verblijdde me met een brede glimlach, ook Bram kwam weer thuis van school en de werkauto bracht Rudie weer veilig thuis van zijn werk. Vanavond, nog voor de dag van vandaag, de dag van gisteren wordt, geniet ik van vriendin Esther. Wekenlijks hebben we even tijd voor elkaar terwijl haar zoon met mijn "mannen mee gaat badmintonnen. Ook zo'n fijn momentje op zo'n op zo gewone dag.

Ondertussen is het kwart voor elf en ja ik genoot van mijn vriendin, maar een dag heeft altijd verrassende wendingen en zo zaten we met de telefoon op de speaker om Marieke te helpen die vervolgens ons hielp door precies op te noemen waar Jasper al dagen last van heeft door middel van slijm. Hij ging meteen slijm overgeven toen hij haar hoorde en zijn reactie op haar intituive antwood sprak boekdelen. Nu ligt hij rustig in bed, maar hij heeft alles er letterlijk uitgekotst. Ondertussen heb ik stap één al genomen om hem te helpen en morgen volgen er meer.


En zo sluit ik de dag van vandaag lekker rustig af en wacht ik op wat de dag van morgen me brengt.

2 comments:

Anonymous said...

mooie dag ma!
betekent het niet dat je een vlaamse gaai moet vergeven? ;)

Lin's ding said...

neeeee Eline...echt niet! hahaha..... en gisteren toen ik vertrok stak de vlaamse gaai de straat weer voor me over.....ik krijg daar big smiles van, helemaal iets anders dan jij en je duifjes! Grapjas!