Sunday, March 06, 2011

Amsterdam

Op maandag 1 februari mocht Eline een dagje meelopen op de U.V.A. Ik was haar taxi chauffeur en had nog wat mensen bij om me te helpen genieten van een dagje Amsterdam. Mijn vriendin Esther was mee, evenals mijn moeder die nog nooit in Amsterdam geweest was en mijn schoonmoeder. We hebben lekker gemarkt. Eerst de Albert Cuyp bezocht en daarna doorgewandeld naar het Waterlooplein. Natuurlijk ook lekker gegeten en af en toe wat warms gedronken. Heerlijk genoten van de kraampjes en de winkeltjes aan de Albert Cuyp en de eerste van Helstraat en van de stad op weg naar het Waterlooplein en van de kraampjes en mensen daar. De buit...een tas voor Bram en oma op de Albert Cuyp, en op het Waterlooplein een shirt voor Eline met poezen erop, een jas met scheve rits en puntmuts voor kabouter Linda en natuurlijk de nodige kristallen voor Bram en Olaf en voor Linda en Esther een ring met vlinder.

Eline was tegen vijven klaar en voegde zich bij ons zodat ze haar verhalen kon vertellen tijdens het eten. Ze was aan zichzelf overgeleverd geweest en had het knap gedaan. Zo knap zoals ze gegroeid is in haar zelfvertrouwen, het is een prachtmeid. Haar enthousiasme liep niet over maar de denktank was geactiveerd. In de loop van de week nam ze dan ook de beslissing dat dit is wat ze de komende vier jaar gaat doen. Ik heb er alvast vertrouwen in. Het wordt genieten voor haar, ze wordt een top juf.
En ik zit goed.......ik kan nog veel rondneuzen op markten, in straatjes en dan ook eindelijk in de musea.

4 comments:

Roosnans said...

jaja, en dan kom je mij even onderweg ophalen, hoop ik???

leuk leuk!

knuf
zuz

Lin's ding said...

tuurlijk haal ik je op, ik kom zo ongeveer langs.....

Anonymous said...

Amsterdam is echt leuk om te shoppen hè?
Ben eigenlijk toch wel benieuwd naar je kabouterjas hihihihi...
XXX

Lin's ding said...

hahah...die Syl..ik had hem maandag aan toen ik kwam zwemmen... je hebt 'm dus al gezien...hihi.