Saturday, March 19, 2011

een kleurig leven

De vakantie is al een week klaar en toch hoorden jullie niets van me na carnaval. Gelukkig had Eline toch tijd om tussen het leren door op pad te gaan. Met mijn drietal vertrok ik op donderdag naar Antwerpen. We gingen voor een dagje cultuur snuiven en stapten in het leven van Rubens. We bezochten het Rubenshuis en bekeken in de Jezuitenkerk het altaar waar Rubens het ontwerp voor heeft gemaakt. Het was een fijne kerk volgens Jasper: hij werd er helemaal blij en begon te kletsen. Natuurlijk brandden we een kaarsje voor ons vriendinnetje. Het was die dag 2 jaar geleden dat ze gestorven was. Ook de Onze lieve Vrouwe kathedraal bezochten we die dag. We bekeken de tentoonstelling van Rubens zijn tijdgenoten en wat werken van Rubens. Bram brandde hier een kaarsje, maar Jasper werd niet blijer in de kathedraal. Te commercieel voor God? Ik kan me er iets bij voorstellen. Het waren ook niet echt warme mensen die er werkten..leek me. Enfin, we winkelden een piepklein beetje, reden toen richting Hulst, bezochten het grafje van Lara en zetten er 3 kleine engeltjes in de viooltjes, pikten Rudie op en aten lekker bij het Italiaanse restaurant in Hulst. Een bofdag dus.

het Rubenshuis
de inkom in de Jezuitenkerk op het Conscienceplein.


in de onze lieve Vrouwe Kathedraal

Op vrijdag ging Jasper gewoon nog een dagje naar school en Eline en Bram liet ik om kwart voor 11 achter in huis om zelf een dagje op pad te gaan met een vriendin en haar schoondochter. Na een middagje gezelligheid en een lekkere salade bij vriendins vriendin gingen we naar de Jaarbeurs voor de boekpresentatie en initiatie van Janosh. Na het praatje over het boek begon de presentatie wat een hele ervaring was. Er gebeurt dan een heleboel en ook erna voel je nog dingen gebeuren in je lijf. Een prima dag dus.
de foyer van de mediazaal in de Jaarbeurs
Op zaterdag hadden we een gezinsdagje. Lekker weg, maar niet te ver. We staken de schelde over en gingen naar Middelburg. Bram ging met zijn paps naar de voetbalexperience en wij, de andere 3, gingen alvast de stad in. De mannen moesten flink wandelen voor ze de binnenstad en ons bereikten, maar werden beloond met een lekkere lunch. Weer een geslaagde dag.

En zo liep de vakantie weer af en begon er een gewone schoolweek voor de kinderen en een gewone werkweek voor Rudie. Alles is weer normaal en iedereen doet weer wat hij moet doen. Gelukkig kun je dan terug kijken op dagen waarop je niets moet, want die zijn toch het lekkerst.
Begrijp me niet verkeerd; ik geniet ook van de gewone weken waarbij ik deze week 2 keer overbleef en genoot van de kinderen om me heen. Ook de tekenles was weer leuk alhoewel niet iedereen er was. Heerlijk hoe een van de kinderen tegen een ander zegt dat tekenles wel goed voor haar is, want dan moet je leren op je beurt wachten en dat is wel goed voor haar. Stiekem moet ik dan toch wel lachen, want wat heeft ze gelijk.
Kaartjes trekken en tekenen met een vriendin, even op het buurmeisje van 4 maanden passen, op bezoek gaan bij een andere vriendin en haar dochter, lekker bijkletsen met de dochter van een vriendin die graag bij me langs wilde komen, een vriendin gaan feliciteren die haar praktijk examen van cranio sacrale therapie gehaald heeft,ik vind het stuk voor stuk genieten. Het kleurt het leven als een mooie regenboog.

4 comments:

John said...

Hier is de vakantie ook alweer een week om, maar zelf had ik een lang w-end :D dat is dan wel weer oke.
Leuke foto';s zitten er tussen.

Roosnans said...

Leuke uitjes!!!!

Volgende keer mag ik toch zeker wel mee als je zo dicht in de buurt bent???? raar hoor, dat jullie niet effe langs hoppen....

knuf
zuz

Natje said...

Leuk wat jullie gedaan hebben. Een week is zo voorbij he?
Natje xxx

Anonymous said...

vertel..vertel..wat een acties en emoties...wil ik nog eens face to face doornemen....zo'n blog gaat me te snel..bij iedere zin poppen vragen in me op...dusse...tot gauw!
Liefs,
Auk