Thursday, January 13, 2011

even tussendoor

Zo, nu even tijd voor mij en de computer. In de kerstvakantie stond ik achteraan in de rij die zich zo nu en dan vormt voor deze pc, maar nu iedereen naar school en werken is staat hij geduldig te wachten op een gebruiker.
Nu krijg ik ook pas tijd om op mijn gemak plaats te nemen bij dat ding. Waarom, vragen jullie je misschien af. Ik zal het kort uitleggen. Op een van de laatste dagen van 2010 werd er een plafondlift geplaatst van Jaspers kamer tot in de badkamer die daar naast ligt en een rails in het achterste gedeelte van de kamer. Mooi systeem, maar je moet er wel de desbetreffende ruimtes voor leegmaken, waar toch aardig wat tijd in gaat zitten.
Jaspers eerste vliegrit, met de te kleine sling van de kindertillift. De passing daarvoor is pas 21 januari en wie weet wanneer de slings arriveren.
Meteen de eerste werkdag van het nieuwe jaar stond de schilder op de stoep om de bovenverdieping te voorzien van nieuw (overschilderbaar) behang en verf. Jasper en ik piepten er die dag nog even tussenuit en lieten lampen van de bus vervangen en bezochten de kerstshow van Samson en Gert. De rest van de week stroomde vol en dat was niet doordat er een schilder over de vloer was.

De burgemeester en Gert swingen er op los.
Alles zit nu, na zes en halve werkdag, weer strak in de verf en ziet er mooi en fris uit. Schilderen gaat natuurlijk niet als de kamers volstaan en dus moest ik de bovenverdieping leegruimen of dozen en meubilair heen en weer sjouwen van kamer naar kamer. De inhoud van de 4 boekenkasten verhuisden tijdelijk naar mijn ouders net als een cajon en een djembé en wat schilderijen. De rest van de spullen werden door mij dus steeds versjouwt. Goed voor de spierballen en het hield me lekker bezig. Iedere avond nog even stofzuigen, wat versjouwen en een vloertje dweilen en zorgen dat we allemaal weer een slaapplek hadden.
Afgelopen weekend konden Eline en Bram hun kamer weer inruimen, maar wel nadat ze hun spullen hadden uitgezocht en de kasten weer netjes ingericht waren. Hier en daar verleende ik sjouw, poets en inruim hulp zodat we tevreden genoten van de kamers. Rudie schuurde en verfde de lambrizering in datzelfde weekend en dinsdagochtend legde schilder Stefan de laatste hand aan de bovenverdieping. Klaar. Hij wel, ik nog niet...de inhoud van de boekenkasten en dergelijke moet nog opgehaald en ingeruimd worden, maar dat komt ook weer goed. Nu is het even tijd voor mezelf... zo lekker even schilderen en een stukje lezen en dan ga ik weer aan de slag op de bovenverdieping, dit keer met een drumstel en mappen.

1 comment:

Roosnans said...

man man, wat een gesjouw...denkt uwes wel even aan de rug!!! Maar moet wel heerlijk en voldaan zijn nu het er allemaal weer helder en fris uitziet!!!!

Laat Jas maar schuiven!!! grin! hoop dat die lift ook wat verlichting brengt voor alle ruggen.

dikkeknuf
zuz