Thursday, October 29, 2009

tradities


In een gezin ontstaan er zo nu en dan tradities. Een er van is ontstaan door onze rijke fruitoogst. De goudreinetten en de appels van Brams Bramly boom gaan met de conferenceperen de sappers in zodat we daarna kunnen genieten van sap van eigen oogst. Dit jaar kwam de mobiele sappers wel erg dichtbij dus gingen we met z'n allen en mijn logerende zus op pad naar Zaamslag.


Toen we aan de beurt waren waren de taken al snel verdeeld. Terwijl mijn zus het pulp wegkruide vouwde ik de dozen sap dicht en stempelde dozen voor de volgende. Gezellig zo'n uitje en na afloop hadden we 23 pakken dampend sap.


En op maandag vonden we onszelf in de krant.


Een andere traditie hadden we de dag erna en wel The Night of the Proms die we dit jaar 's middags bezochten. Natuurlijk met dezelfde mensen als altijd. Leuk hoor, samen genieten van de muziek en elkaars geknipper met de gekregen lampjes. Op het programma stonden Roxette, OMD, Sharon den Adel van Within Tamptation, de 87 jarige Toots Thielemans, de eeneiige gitaarspelende tweeling Peter en Zoltan Katona en natuurlijk mister Proms himself: John Miles. Even meegenieten? Luister dan hier maar eens naar:


Nog meer tradities. Vandaag is dochterlief 17 jaar geworden. Dat wordt uiteraard gevierd. Traditiegetrouw is het huis versierd, zijn de taarten zelf gebakken en wordt er nog aan het feestprogramma gesleuteld. Natuurlijk worden er met de eetwensen rekening gehouden. Het menu: spaghetti en pizza en de eters: vegetarisch, ik lust geen champignons, ik ben allergisch voor tarwebloem en ik ben allergisch voor melk, eieren en wie weet boter. Gelukkig houd ik van een uitdaging en moet er alleen nog een taartachitig iets getoverd worden zonder ei, boter en melk.

Vanaf hier alvast een feestelijke groet: Hoera.... ( we hebben er ook een buurjongentje bij van gisterenavond laat.) Wat een levensvreugde, een mens kan alleen maar blij en dankbaar zijn.

4 comments:

Roosnans said...

ha ha ha...die laatste woorden zijn heerlijk stichtelijk....hihi...
Maar ik lees wel weer dat het weer genieten was geblazen...benieuwd wat de meiden allemaal gaan doen!!!

dikke zoen
zuz

Lin's ding said...

wat de meiden en jongens deden en doen? Taart eten;spray paint; spaghetti eten; ovoorspelbaar spelen en nu doen ze het spel van de Lama's

Natje said...

Nog van harte met je dochter! Een echte jongedame al! En die appelsap ziet er heeerlijk uit! Ik ben dol erop! Natje xxx

Martha said...

men wat een stortvloed aan wetenswaardigheden weer:-) Van harte gefeliciteerd met E. en lees ik het nu goed dat je de appels zelf in pakken hebt weten te persen?