Monday, October 05, 2009

Nazomerwandeltocht


Ja hoor trouwe lezers, het was weer zover: de nazomerwandeltocht van de basisschool vond weer plaats. Niet voor niets werd er niet gelurkt of gelogt, de afgelopen 2 weken was het brainstormen, tekenen en schilderen om weer 11 opdrachten te maken. ( Ina deed nummer 12). Het thema was dit keer de Smurfen en wat een ellende geven die blauwe wezentjes bij het maken van puzzels, want alles eindigt op smurf en al wat ze doen is smurfen. Wat heb ik gepiekerd over die 3 appels hoge gevallen zeg. Het werd een echte last minute actie. Maandagavond stopten Ina en ik om half 1. Ina kwam helpen mijn plaatjes te verven. Op donderdag deden we dat nog een keer tot half 12. Vrijdagochtend de laatste puntjes op de i en 's middags maakte ik al het bevestigingsmateriaal er aan vast zodat ze in de route een plaatsje met houvast konden krijgen. Alles werd voorbereid en ook mijn kostuum werd bedacht. De traditie zegt niet alleen dat ik voor de opdrachten zorg, maar ook dat we als ouderraadsleden met een groot deel van het team in de route opgesteld staan om het geheel op te leuken.
Jullie mogen 3 keer raden wie ik in de route uitbeeldde. Nou? Het is niet moeilijk hoor, ik kon na al dat gezweet met verve:" ik haat Smurfen" roepen. Ja, ik maakte het Smurfenplaatje compleet als Gargamel. Vriendin Nancy was Azraƫl de kat en reken maar dat ik haar achter Ina, de Smurf aan heb laten rennen. Ik was na afloop lang niet zo moe dat zullen jullie begrijpen.



Kortom het was weer een leuke tocht en de moeite meer dan waard. Volgend jaar nog 1 keer, want dan loopt mijn termijn af en is Bram al van school. Voor hem niet de lol die zus Eline nu al heeft, want zij was de afgelopen 2 jaar ook te vinden in de route samen met 2 vriendinnen.

4 comments:

zuz said...

ha heerlijk mens.....
als je nou voor volgend jaar weer eens en leuk thema verzit, dan heb ik op kantoor nog grote lappen karton staan en schilder ik weer eens mee hoor!!!!
Kan me voorstellen dat je kreet, ik haat smurfen, erg geloofwaardig overkwam...ha ha ha....
kuz
zuz

Lin's ding said...

nou lieverd, leef je maar mee uit...wat mij betreft wordt het studio 100: lekker breed assortiment om in te duiken van het huis Anubis en Samson en Gert tot Mega Mindy en K3

Natje said...

Oh wat ben je toch een geweldig creatief persooon! Heel leuk gedaan! De kinderen boffen maar met jou erbij! Natje xxx

Anonymous said...

Lachuuuh Gargamel; heel Klooster onveilig gemaakt met jullie gesmurf. Volgend jaar de laatste keer.....ik geloof er niet veel van..