Friday, November 06, 2009

even rust


Na al het feestgedruis van afgelopen week is de rust wedergekeert in ons huis. Voor mij ook geen druktes buitenshuis deze week en dus genoot ik van het thuis zijn. Lekker wat lummelen, wat opruimen en was weg werken en met een boek op de bank zitten. Zo nu en dan wat schilderen of tekenen met pastel om te oefenen enzovoorts. Natuurlijk de vaste dingen bleven in het programma, maar toch was het hier lekker rustig.

Dinsdagavond heb ik weer genoten bij mijn juf Daisy. Ze leerde Elly en mij wat nieuwe dingen, die alleen thuis toch lastig leken en ze gaf me een berg tips voor mijn schilderij met het Peruaans kind. Dat schilderij heeft maandenlang op de schildersezel staan wachten op mij. Ik ben er weer aan begonnen en het kind zou het fijn vinden als ik het klaar maak. De tips moesten even inwerken, maar nu ben ik wel klaar om er aan te beginnen. Ondertussen heb ik een hele week naar de wolken en de lucht staan kijken om ze te bestuderen. De lucht is zo mooi dat levert altijd mooie plaatjes op vooral met de wolken vol regen en de zon. Kijk maar:

Iets wat ik jullie niet wil onthouden is het resultaat van de spray paint actie tijdens Eline's verjaardagsfeestje. Na mijn korte demonstratie mochten ze zelf aan de slag en eenmaal wat overwonnen maakten ze er iets moois van. En voor wie enthousiast is: op you tube zijn er echte spray paint kunstenaars te vinden.




feestgangers klaar? Nu Bram en hij is er weg van.

4 comments:

Martha said...

Nou deze kunstenaars doen niet onder voor de You Tubers hoor!
Fijn om te lezen dat je weer tijd neemt voor de c reatieve dingen.

Lin's ding said...

ha Martha! Nou wees maar niet bang dat ik niet creabea hoor. Ik ga nog steeds iedere dinsdagavond tekenen of schilderen. Heb Eline geschilderd en ben nu terug bezig met mijn Peruaans kind. Heeft ooit eens op mijn blog gestaan, daarna heeft hij maaaaaanden gewacht en nu werk ik er weer aan. Ik zal weer eens wat foto's plaatsen dan ben je weer bij:) Ik heb trouwens errug genoten van je vakantieblog. Wat een andere wereld toch he... veel plezier en groetjes van hier

Roosnans said...

nou bea, vindt wel dat je haar ineens anders zit.....

heerlijk zo'n crea familie!

dikke kuz
zuz

John said...

Wow Lin! Jij hebt anders ook mooie zeeuwse luchten staan hier op je log. Prachtig zeg :-) En creatief zijn rules :-)