Monday, July 21, 2008

weer thuis van weggeweest

Zo we zijn er weer. Zaterdag avond kwamen we hier weer aan in ons met bomen omgeven straatje. De stokrozen stonden net als op île d'Oléron nog mooi in bloei en dat geeft het pad naar de achterdeur een zonnig zicht. De katten komen ons meteen begroeten. De een laat zich pakken en kroelen de ander doet nuffig en is dan beledigt dat ze niet geaaid wordt.
Op tafel vind ik een brief van mijn zus die hier een nachtje geslapen heeft. De tafel wordt verder opgesiert door een mooie bos bloemen van haar en de koelkast is door haar, in samenwerking met ma, gevuld met lekkernijen.
Ondertussen is het maandag en zijn we weer echt thuis. Alles staat weer ongeveer waar het hoort en de eerste boodschappen zijn al weer gedaan. Het weer is wel anders dan in Frankrijk en dus heb ik het gevoel dat ik uit een andere demensie kom en moet even wennen. Geeft niets, want zo doe ik niet al te veel en hang ik lekker rond. Ik lees, kroel en knuffel met Jasper (of met een van de anderen in huis) en teken. Heerlijk. Samen met Eline en Bram. Ieder voor zich en toch bezig met dezelfde dingen. Jasper ligt bij ons en geniet van het samenzijn en van de liedjes en filmpjes op zijn dvd's van studio 100.
Onze vakantie was leuk. We hebben erg genoten. Het weer was lekker. Er kon buiten gewoond worden en genoten worden van zon en zee. Heerlijk. De foto's komen morgen, want Bram wil nu graag samen gaan schrijven in onze vakantieboeken, die we traditiegetrouw bijhouden.
Tot morgen

2 comments:

Martha said...

Heerlijk om te lezen dat jullie het goed hebben gehad! Welkom thuis lieve lin and family :-)

Anonymous said...

ha, goed dat je weer lekker thuis bent, nog een paar nachtjes en dan komen we langsbollen...benieuwd naar al je foto's!!! zitten vast weer beeldige plaatjes tussen...
knuf
zuz