Tuesday, February 05, 2008

carnaval deel 2

Nog even en dan zit carnaval er al weer op. Het beloofd wat te worden vandaag. De wind blaast er op los en ook regen hebben we hier al gehad. Hopenlijk zijn de weergoden ons goed gezindt en hebben we een droge optocht hier in het Kloorianenland.
Er zitten dus alweer een paar dagen vol carnavalsgedruis op. Laten we even de balans opmaken van wat er al geweest is. Zondag gingen we met pa en ma te voet naar de optocht kijken bij de Lamsoren. Mooie en lange optocht weer. We scoorden snoep, ik kreeg honing en werd gebruikt als model om na te schilderen. 's Avonds ging Eline nog op stap en dat kwam goed uit, want ik moest nog even doorhalen om alles op tijd af te krijgen. Was ik 's ochtends met mijn eerste bakje koffie in de weer met verf, 's avonds naaide ik staarten en bevestigde ze aan de rokjes. Tot half 1 was ik in de weer met Boer zoekt vrouw en zelfs een stukje Peter r... op de tv....
Maandagochtend snel even langs apotheek en winkel en even een wasje weggestreken alvorens weer aan de slag te gaan. Haken en randjes vastnaaien aan Pluisje het konijn haar pak. Dan nog even verven aan de herberg en als hij dan in elkaar staat even versieren.
Vanaf 4 uur liep het huis vol met meiden. Ze kletsten, oefenden dansjes, hadden lol en aten samen spaghetti met toebehoren. Daarna begon het omkleden en schminken en vertrokken we naar het bal masque. Gezellig hoor. De meiden hadden voor het eerst een ruige carnaval (sommige waren al 3 dagen op zwier) dus de fut zakte er wat uit.
Nu liggen ze lekker nog op 1 oor en dus kan ik niet bij mijn camera om het geheel met plaatjes op te sieren. Jammer, zou Wuppert de wolf zeggen. Ach, jullie houden ze gewoon te goed.

1 comment:

Roosnans said...

klinkt hartstikke gezelli....wil natuurlijk alle foto's zien, ook de dubieuze...gna gna

hoop dat het bij jullie droog bleef...hier gleden we uit door de regen tijdens de polonaise over de galerij op weg naar...neeee, niet geloofwaardig, ik weet ut..
kuz
zuz