Saturday, February 02, 2008

Carnaval deel 1


Deel 1 van het carnavalsfeest zit er al weer op. Gisterenmiddag mocht ik weer mee feesten op de basisschool van onze Bram. Na het schminken van de overblijfkinderen kleedde ik en nog 3 ouderraadsleden en 1 meester ons om in Ploppertjes. Hiervoor had ik de pakken van vorig jaar meegenomen van het gemaskerd bal waar we toe zo heen gingen.

Bram koos er dit jaar voor om als ruimtewezen te gaan. Dus als een goede moeder sprong ik in actie en knutseldefrutselde ik er op los. Hierboven zie je het resultaat wat hem ook nog een 2de prijs opleverde.


Vandaag heb ik genoten bij vriendin Es en haar clubje van de stoet op haar dorp. Helaas waren er niet veel praalwagens vanwege een brand die gewoed had in een loods van de gemeente. Hierbij gingen 9 wagens in rook op en de 2 overgebleven wagens mochten niet mee doen vanwege asbest resten die mogelijk op de wagens konden liggen. Jammer... het zet voor velen een grote domper op het feestgewoel en brengt het voortbestaan voor de betreffende teams aan het wankelen. Gelukkig komt er een benefietfeest en mogen ze morgen met een "leurwagen" collecteren voor de stoet uit in Hulst.

De stoet liet op zich wachten dus naaide ik staarten aan broeken, want ik ben nog niet klaar voor het gemaskerd bal maandag en dus ook niet voor de stoet van dinsdag. Lara's jas werd ook nog even meegenomen in de werkzaamheden en een nekje gekneed om verlichting te geven.

Tegen half 5 stapten we weer op voor Rudie's jaarlijkse uitje.
Hij is nu aan de boemel met een oom en wat neven en een nicht. We hebben hem (met fiets) afgezet, dus we zien hem wel weer thuis komen. Ben benieuwd......haha...

5 comments:

Anonymous said...

het was leuk he.ik vond mijn pak echt mooi. vooral het hoofd vond ik mooi.
bram

Anonymous said...

gezellig weer....leutig or....eeeeeh Bram, echt een vette vrolijke ruimtegup ben jij hoor, 't is dat ik weet dat je erin zit, want je zou het toch niet geloven eeeeh....Lin,
met die prachtige koppen kan de mjoezikale carnaval al nie meer stuk dussse, die staartjs...da krijgt dan toch geen staartje meer.. ons meis is naar schjeeers; zie ze rudy misschien nog...doeidoei,auk

Martha said...

Dat pak ziet er echt heel fraai uit! Ben ook heel benieuwd naar de andere pakken. Wat een werk verzet je allemaal toch weer!

Roosnans said...

turbo wijf ben je toch weer he!!
Bram ziet er geweldig uit
En rudie zal vast thuis komen met een verhaal dat het heeeeeel hard waaide onderweg (net als pa vroeger) ha ha ha
dikke zoen, veel pret!
zuz

mijnafvalrace said...

Wauw, wat een mooi pak had Bram aan. Quincy had al verklapt dat hij als ruimtewezen was gegaan en hij had het ook superleuk gevonden op school!!!
Ik ben erg benieuwd naar de foto's en natuurlijk ook hoe je pakken zijn geworden! Morgen kom ik natuurlijk in mijn rolstoeltje naar de optocht kijken, dus ga ik op zoek naar wolfjes en biggetjes enzo!!
Liefs Ir