Friday, November 09, 2007

herfst


Als je 17 jaar hebt gepeuterjuft komen de liedjes soms vanzelf. Dus vandaag even een liedje:

Herfst, wat heb je te koop
herfst herfst, wat heb je te koop
duizend kilo bladeren op een hoop
zakken vol met wind,
ja mijn kind
'k hoop dat jij dat aardig vindt

Herfst, herfst, wat heb je te koop?
Dikke zwarte wolken op een hoop
Alles in de stad
Gooi ik nat
Koop jij van mij zo'n regenbad
Herfst, herfst, wat heb je te koop
Honderd paddestoelen op een hoop
Ik zet ze voor je neer
Ja mijnheer
Dat doe ik alle jaren weer.

ook dit is herfst (maandag)

4 comments:

Martha said...

Ja heerlijk, ik waai graag even met je uit. ik wilde vandaag met vriendin naar het strand maar we durfden het uiteindelijk niet aan. Watjes hier in Houten ;-)Wat een buien hangen er daar in de horizon...

Wat een heerlijk lief herfstig liedje en imposante paddestoel(en)berg :-)
Een heel goed weekend daar in zeeland !

Anonymous said...

Vandaag toevallig met de meiden ons hele arsenaal peuterliedjes herhaald; appeltje blos bij kleine verdrietjes, in de maneschijn en 2 handjes op de tafel voor de vrolijkere momenten, afijn n.a.v. jouw herst kregen we hier jeugdsentiment; gezellig!
Aukje

Roosnans said...

geniet van de herfstsfeertjes daar!!
dikke knuf
zuz

Lin's ding said...

ach Mike, het was een bliksembezoekje aan zee met Jasper in de bus die zo mocht uitkijken over de Schelde. Lekkere buien hebben we idd nog gehad....maar wij zaten veilig,droog en knus achter het glas...

goh Auk...appeltje blos ken ik niet, maar moest wel denken aan Hoor de wind eens waaien...lekker he dat sentiment

geniet idd van de herfst met al zijn vage sprookjeskleuren, donkere luchten met lichtstroken aan de andere kant, knuf voor jou zussie