Friday, February 01, 2013

feestelijke deadlines met een creatief randje

stukjes uit het grote schilderij
Deze week stonden er een paar feestelijkheden op de kalender. Allebei de feestelijkheden hadden een creatieve input van me nodig. Donderdag nam Jasper eindelijk afscheid van zijn dagverblijf ondanks dat hij op acht januari al begonnen is op zijn nieuuwe dagbesteding voor volwassenen. Jasper is één van de twee die al begonnen was op een andere dagbesteding en de andere twee begonnen vandaag.
Met zijn vieren vierden ze hun afscheid. Hun andere twee groepsgenoten waren er helaas niet, maar zo was er in ieder geval aandacht voor deze vier. De mama's en papa's waren er van drie van hen en samen genoten we van onze kinderen, hun juffen, andere juffen, kinderen van andere groepen,koffie, taart en coctails (zonder alcohol, maar lekker.....mmm).
De juffen hadden een boek gemaakt samen met de anderen van de dagbesteding en dat is een mooi herinneringsboek geworden dat we zeker gaan koesteren. Ik op mijn beurt maakte een groot schilderij, mixed media, met foto's van de vier kinderen zodat ze altijd aanwezig zijn in het dagverblijf. Voor dé twee juffen van Jasper maakte ik een mixed media schilderijtje met daarop Jaspers foto. Iets wat hun ook zeker gaan koesteren. Het was een mooie middag en het doet raar dat het voorbij is, iets is waar we niet meer naar terug kunnen. Gelukkig geniet Jasper op zijn nieuwe stek en ook dat gaat zo vertrouwd voelen als hetgeen wat we nu met warme gevoelens van liefde en dankbaarheid afsluiten.
De dag daarna, vandaag, werd mijn vriendin 60 jaar. Haar dochter wilde graag een boek maken voor haar mams en daarvoor mocht ik een pagina maken. Ik kreeg meteen scrap neigingen natuurlijk en moet dan ook even omschakelen als ik van het digitale boek plan hoor. Bijna niets komt vroeg binnen en dus wordt het toch een zelf in elkaar te knutselen boek wat dochter Marieke en schoondochter Ilona prachtig gedaan hebben voor Elly. Ik mag dus toch scrappen en begin, veel te laat, met mijn pagina. Ik gebruik beide kanten en bang om te weinig plaats te hebben maakte ik er uitklappagina's van. Lekker veel werk, vooral omdat ik steeds meer foto's tegenkom in mijn archief die ik ebruiken wilde. Natuurlijk blijkt dat de pagina maar aan één kant gevuld hoeft te worden en in een hoes moet, maar dan is het al te laat. Op de laatste nipper plak ik mijn pagina achterin wat wonderbaarlijk genoeg gewoon kan. Het lijkt er op gemaakt te zijn.
Weer een deadline gehaald en vriendinlief gaat dit boek zeker koesteren, ze schoot helemaal vol. Prachtig om te zien.
 
uit de kleine schilderijtjes.

de juffen pakken uit en ontdekken
Natuurlijk zitten er heel wat uurtjes in alle knutselacties en die moesten bij elkaar gesnoept worden. Zo had ik natuurlijk twee avonden ineens iets te doen, kon ik op dinsdag niet aan vriendin Elly's pagina werken, want dan ben ik altijd bij haar. Gelukkig kon ik daar de twee kleine schilderijtjes nog maken en de grote afwerken met "lak".
Woensdagmiddag kwamen Elly's "meiden" knutselen, want een groot doek beschilderd en beplakt voor hun creatieve moeder wilden ze ook maken en ik mocht ze daarbij tips geven. Ik racete en sprokkelde en natuurlijk was ik op tijd klaar.....ergens om half 11 donderdagavond zat de pagina in het boek geplakt. Pfffff....


de voorkant van mijn pagina. Wanneer die open geklapt is
is er heel wat te zien en dat aan de achterkant nog een keer,
maar dan weer anders.

 
Nu ik toch lekker bezig was maakte ik mijn schilderij af...hoewel ik toch nog wat zag waar ik nog even over wil aaien met mijn kwast. Na zeven maanden gaat Bram mijn schildersezel dan toch verlaten en zo kan ik beginnen aan een nieuwe uitdaging. Heerlijk.
 

toen ik thuis kwam zag ik de buizerd weer.
Hij staat voor overzicht hebben op de situatie.
Weten hoe de zaken er voor staan, het doorzien.

Ik doorzie afkick verschijnselen .... ik moet even niets...
dus dan maar glutenvrije bolussen maken...hahaha

No comments: