Tuesday, July 10, 2012

Missie's vervullen

foto's bewerken, afdrukken en dvd's branden
Een nieuwe week is weer begonnen, een nieuwe vakantie week. Het weekend stond in het teken van feesten, want Rudie werd 49 en vriend Fred was de dag erna jarig. Zaterdagmiddag kwamen onze ouders feesten en 's avonds vrienden, waaronder Fred. Tussendoor werkte ik aan mijn "geheime missie", foto's bewerken, afdrukken en een ringmap voorzien van een stoffen kaft. Zondag moest ik nog flink aan de bak, maar eerst sliep ik lekker wat uit. Zus en zo kwamen 's middags ook nog feesten en stiekem scrapte ik nog even verder op de vloer van de kamer. Iets later dan gepland vertrokken we na een gezellige middag thuis naar Fred voor een gezellige avond.
Mijn geheime missie was geslaagd, Aukje was erg blij met haar map met foto's van haar kinderen. Zij vormden een belangrijk deel van mijn missie. Vrijdagavond kwamen ze met z'n drieën hierheen voor een fotosessie. Erg leuk was dat. Eline en Bram hielpen met wat heen en weer gesjouw van attributen die we gebruikten voor de foto's. Tijdens het feest van Fred maakte ik nog veel familiefoto's waaronder een foto van het feestende gezin. Eindelijk kan ik nu afwerken wat ik haar vorig jaar op haar verjaardag beloofde toen ik haar een lijst gaf: de foto van je gezin komt nog. Weer een missie vervuld.
Op maandag vervulden Bram en ik de volgende missie. Samen brachten we de folders rond in een dorp 20 minuten hier vandaan. Bram is de vakantie invaller van vriendje Olaf, die geen andere invaller kon vindenop het dorp. Vorige week klaarde Bram de klus met zus Eline, dit keer ging ik met Bram en de bolderkar met en zonder regenjas en fikse regenbui op pad. Na twee uur flink doorlopen waren we klaar. Nog één keer en dan zijn vriendin en zo weer thuis.
Thuis wachtte me nog de uitdaging van het installeren van een nieuw modem voor de drie maanden gratis proef "sneller internet". Net als bij het installeren van het vorige modem heeft dat heel wat voeten in aarde en dat terwijl mijn laptop nog maar een jaartje oud is. Ik heb geen idee wat met te wachten staat wanneer ik onze overjarige desktop computer wil aansluiten op hetzelfde modem. Ik ga er maar weer blind in .....

Vandaag wacht alweer een nieuwe missie. Op stap met mijn zus in Antwerpen. Dat wordt een makkie. Geen idee wat we gaan doen, we stemmen wel af wanneer we samen van start gaan bij het st. Anneke. Wordt vervolgd.

1 comment:

Anonymous said...

he lieve, superlieve Lin,
je hebt me zo blij gemaakt met dit bijzondere cadeau! Ik heb je prachtige creatie (want het is meer dan een fotoboek) al dagelijks met veel plezier doorgekeken en telkens ontdek ik weer nieuwe details; niet alleen in de versieringen die je erbij hebt gemaakt maar ook op de foto's zelf. Het is echt een droomcadeau, waarvoor ik je nog eens heel hartelijk wil bedanken! En Bram en Eline natuurlijk ook voor hun geduldige assistentie...superbedankt en ik bel je snel!~
xxxAukje