Wednesday, July 11, 2012

Antwerps uitje

Mijn zus had een goed idee en daardoor bevonden we ons gisteren samen in Antwerpen. In mijn busje wachtte ik al lezend to mijn zus arriveerde op Linkeroever. Daar namen we de benenwagen door de voetgangerstunnel St Anna oftewel het sint Anneke. Na geneusd te hebben bij Bazar Bizar waar ze mooie marokaanse spullen hebben stopten we voor koffie en lekkers bij "ons Dagelijks brood". We wandelden verder langs leuke winkeltjes en zagen zelfs dat aardappelkisten te koop waren voor €4,95! Ja pa, echt waar, petteterkisten te koop!


Mijn zus gaat aan een opleiding beginnen en dus gingen we langs bij de beide winkels van "de Slegte"voor de benodigde boeken. Ze kon er wat van haar lijstje strepen  in winkel twee en ondanks dat ik geen lijstje met boeken bij had ging ook ik met boeken buiten.

"kiss that frog and you will get your prince"...
zingt Peter Gabriel...zou dat ook werken bij deze
chocolade versie?



blik op het stadhuis
zicht op de daken in de winkelstraat.

dit vonden zus en ik, beiden bloggers,
wel een leuk shirt.






Voor onze avondmaaltijd kwamen we bij "Appelmans"terecht.
Tegen de tijd dat we weg gingen zat het hier beneden helemaal vol.


Nans maaltje
vlaamse steak voor mij


met vlaamse frieten

's Avonds weer terug naar Linkeroever om van daaruit weer naar huis te gaan. De roltrap is afgesloten dus gaan we met de lift. De tunnel ligt op -31 meter.



Zicht op 't Stad vanaf linkeroever
deze reus kijkt vanaf Linkeroever naar
de binnenstad


drijver in de schelde
 Dan nemen zus en ik afscheid en gaan we ieder weer zijns weegs. Het was een zeer geslaagd uitje! Missie geslaagd!
bijna thuis.....

2 comments:

ingrid said...

heerlijk genieten, en wat fijn dat je ons zo laat meegenieten. Prachtige foto's weer, Liefs

Roosnans said...

da was eel leutig! da doen we vast nog us!!!

en thanks voor de plaotjes ee!!!
xxx