Saturday, July 07, 2012

de keek op de week

de lucht op vrijdagavond net voor een bui
 Na een week kwam in mijn pubertijd de Keek op de week op tv met van Kooten en de Bie. Mijn week was minder hilarisch  dan hun dat kunnen brengen, maar het was een gezellig weekje. Maandag liep mijn tuin op gezette tijden vol en leeg. Na steeds een praatje maakte de één plaats voor de ander en zo gingen de geleende schilderijen terug mee naar huis van Barbara en arriveerde neef Wouter voor een logeerpartij. Ook op dinsdag liep de tuin 's middags vol en weer leeg, want er moest nog even opgepast worden op  Quincy en Zita. Bram en Wouter zorgden die dag voor het eten en zo kwam het dat we lekker mosselen aten. Mmmmm...Woensdag kwam Jaspers groep ( op twee kinderen na) op bezoek. Het weer was weer goed dus woonden we eerst onder het afdak en daarna in het gras. Tussendoor nam ik met mijn schoonouders het plan voor hun uitnodiging (in september zijn ze 50 jaar getrouwd) door en 's avonds gingen de kinderen en ik even langs bij mijn ouders die weer terug in het land zijn.
Donderdag leverden we onze logé weer thuis af en zetten we koers naar Amsterdam. Eline moest nog een uurtje naar school en veder waren we in de stad te vinden. De Albert Cuypmarkt voor de nodige lintjes om te scrappen, V&D voor schoolspullen, ook moesten we nog een paar cadeautjes hebben en de inwendige mens moest ook regelmatig gevoed worden. We lunchten in een zijstraatje van de Albert Cuyp en dineerden op het Rembrandtplein. Ons begin en eindpunt was Diemen wat we bereikten  met de tram. We waren laat weer thuis, maar het was weer erg fijn met z'n allen.







Vandaag alvast wat boodschappen gehaald, want morgen is Rudie jarig, Mijn vriendin kwam langs met haar schilderij. Het is bijna klaar en erg mooi. Wat heeft ze hard gewerkt! Ik daarentegen moet nog beginnen. Brams voorhoofd, oor en nek zijn al veranderd maar uit pure balorigheid heb ik niet meer gekeken of ik het goed gedaan heb. Verder was er nog een gehieme missie, die niet zo geheim meer is, maar daar moet/wil ik nog wat mee doen. Dat wordt nog lastig met al het verjaardagsvisite wat we nog mogen ontvangen. Gelukkig zijn er ook altijd nog nachten, mocht ik in de knoop komen met de tijd.

1 comment:

Roosnans said...

haaa! leutig weeksken eigeluk! toch?!

Mooie lucht trouwens, zo voor die bui! indrukwekkend...

knuf
zuz