Friday, January 27, 2012

een leuke week

donderdagavond lucht
De week is al voor een groot gedeelte voorbij en wat heb ik er weer van genoten. Ik zwom weer met Jasper, wandelde weer met vriendin Nancy terwijl we de tijd vol kletsten. Dinsdag stond de dag in teken van kinderen. Ik at op school en paste op Quincy en Zita zoals iedere dinsdag. Onverwacht had ik ook de oppas op het drietal van de buren. Zo lief hoe ze voor elkaar zorgen en met elkaar spelen terwijl hun leeftijden varieren van een tot tien.Op woensdag wandelde ik met vriendin Aukje en haar hond. Ook nu weer onder het voeren van fijne gesprekken. Heerlijk hoe we dingen kunnen delen. Haar hond geniet van zijn vrijheid en rent er op los met zijn korte pootjes. Diezelfde woensdag gaf ik weer tekenles. Deze keer waren er "maar"negen kinderen. Heerlijk hoe een meisje dat altijd stilletjes genoot lekker kletste en lachte met een van de andere meisjes. Fijn om te zien dat blokkades als "het is niet mooi, ik kan het niet, of mag ik een nieuw papier" overwonnen worden en de mooiste dingen ontstaan. Na tekenles haalde ik met Jasper Bram en zijn fiets op die met een lekke band naar Aukje moest lopen en waar hij heerlijk verwend werd. Samen met haar twee jongsten kletsten en lachten we bij de bus, waar Jasper in zat. Haar zoon, die een paar maanden ouder is dan Jasper is ondertussen een paar koppen groter dan zijn moeder en leunt kletsend op haar schouder, een heel verschil met onze pruts. Dat doet verder geen afbreuk aan hun "vriendschap". Zo leuk, zo genieten.

en dit is de lucht op donderdagavond de andere kant op.
Donderdag schilderde ik aan de twee schilderijen waar ik al maanden en maanden met enige rustpauze's aan werk. In ieder schilderij zit een portretje verweven en hoewel ze vervaagd moeten worden, moeten ze eerst wel kloppen. Nee, ik ben nog niet tevreden. Als een echte plastisch chirurg voer ik steeds veranderingen uit in de hoop dat het uiteindelijk goed komt. Een hele klus dus, maar ik geniet er wel van. Lekker achterin de kamer in mijn eigen gedoetje met een muziekje bezig zijn met verf en kwasten.
Er arriveerde een mailtje voor Jasper en mij. Of ik onderstaande mail wilde lezen en kijken of we zin cq tijd hadden. Al lezend zag ik al snel dat we van Welzorg samen naar een wedstrijd Ajax -F.C. Groningen mogen op 22 april. Snel RenĂ© laten weten dat we daar wel zin in hebben. Leuk! Natuurlijk wordt er nu in de gaten gehouden  of en wanneer er kaarten gekocht kunnen worden zodat de rest van het gezin ook mee kan.
's Avonds was er hier een heuse Tupperware party. Ja, het moet niet gekker worden he. De buuf is gestart als demostratrice en die moet ik natuurlijk steunen. Met 5 vriendinnen in huis werd het een gezellige boel waarbij we heerlijk geplaagd en gelachen hebben. Een Tupperware party houdt tegenwoordig in dat er gekokkereld wordt met gebruik van de producten en in dit geval met hulp van een magnetron. Tja, die moet je dan wel hebben. Gelukkig heeft vriendin Esther er eentje over, dus die kan op alle volgende party's flexibel ingezet worden.
Enfin, zo werd het vrijdag. Een dagje poetsen en opruimen,, kletsen met Welzorger Orlof die de plafondlift kwam testen (Jasper mag nog 200 kilo aankomen en dan nog gebeurt er niets),met de buuf en haar kindjes en genieten van Eline die weer thuis arriveerde en nu op de bank met Bram Freddie Fish speelt. Ze maken hun eigen doolhoven. Nostalgie ten top voor hen. De pret is groter dan toen ze kleiner waren. Heerlijk hoor, dat stel op de bank.
En zo is er weer bijna een week om, waarin het enige minpuntje de taxi perikelen van maandag was. Genieten is verder dus niet moeilijk, je moet het gewoon doen. Fijn weekend allemaal.

3 comments:

Anonymous said...

oeps!!!dat was dus dat knagende gevoel van...vergeet ik nou iets, nee toch? Ja dus; sorry...aiai...da's nie netjes...sorry buuf van Lin...
enne..Lin,
een traantje wegpinken op jouw stukje over onze boys van ontroering is me toch toegestaan,he...kan nie anders...
dikke xxxxxAukje

John said...

Oei wat een kleine lettertjes opeens zeg. Die eerste foto vind ik prachtig in kleur en zo.

Roosnans said...

Heeeerlijk genieten weer dit blogje. Ja ja, je bent een rijk mens!!! dikke knuf
zuz