Monday, September 12, 2011

post

Een paar dagen geleden verzuchtte iemand in een mailtje naar me dat je op internet niet stiekem kon doen, iedereen weet wat je doet. Waar was de tijd van ganzeveer en perkament en de twee weken spanning voor je post terug had, tenminste daar hoopte je op.
Natuurlijk heeft de mailschrijver gelijk. Post is leuk, post is verrassend, post maakt blij. Ik heb het natuurlijk over post als brieven en kaartjes. Dat ons internetverkeer in de gaten wordt gehouden vind ik ook niet leuk, hoewel ik, kijkend naar het nieuws, zeker het nut er van in zie en blij ben dat het dan toch in de gaten is gehouden. Lekker dubbel he.
Maar goed, terug naar post. Het bleef een beetje in mijn hoofd hangen. Ik ben een bevoorrecht persoon, want ik ontvang zo nu en dan leuke post. Vriendin Esther stuurt me regelmatig een met zorg uitgekozen kaartje met of zonder opleuk en ik stuur op mijn beurt kaartjes naar haar. Ik weet dat we er beiden blij van worden, al stuurde ik er eentje naar haar zonder postzegel en moest zij dokken en kwam er eentje niet aan omdat ik een boodschap voor de postbode op de envelop schreef. De beste man was vast zo blij dat hij de envelop op zijn hart bewaard.
Nu Eline op kamers zit gaan er ook kaartjes haar kant op. Ook deze worden verstuurd in een versierde envelop, al probeer ik nu de postbode niet meer af te leiden met tekst en blijft het bij de tekeningen die ik vaak op de enveloppen kalk. Het is een onbedwingbare neiging van me.
Toch was dit mailtje de reden waarom ik de voorraad kaartjes en mijn adresboekje pakte en kaartjes heb geschreven. Geen zinnige teksten, maar wel met versiering op de envelop en hopenlijk worden de ontvangers blij van hun kaartje, al kon ik geen gans vinden die een veer aan me wilde afstaan.

5 comments:

John said...

Ik zie het nut er niet van in. Men heeft gewoon iedereen verdacht gemaakt met het opslaan vamn mail. En wat voorkomen ze? Niets.
Ik ben overigens in feite niet te volgen. Mijn pc accepteerd geen cookies, en voor alle trackingbedrijven die gegevens verzamelen ben ik onvindbaar ;) En als ik wil kan ik hier gewoon lezen zonder dat je dat weet :D

Lin's ding said...

Hi Red, nee, voorkomen doen ze niets, maar er wordt zo nu en dan toch eens een dader gevonden, wat ook fijn kan zijn.
Ik vind het knap dat je zo kunt computeren dat je voor elkaar kunt krijgen dat je onvindbaar bent ed. Ik ben als een open boek vrees ik.
Blijf maar lekker reageren hoor, wat weet ik er nu van wie allemaal hier komt. Wat zegt het nu? Mij niet veel da's duidelijk. Fijne dag daar aan de overkant!

Roosnans said...

ja ja ja!! merci merci! Het kaartje is aangekomen, de postbode had geen problemen met de bloemenstickertjes op de enveloppe! En ik ben helemaal blij hoor! Ook weer met alle lieve woorden! (die ik hier niet ga verklappen natuurlijk) kuskuskus
tot zondag!

Natje said...

Kaartje met de post, dat is inderdaad heel bijzonder. Kreeg een hele lieve van paul voor hij hierheen kwam met als tekst knuffel.. Tranen natuurlijk weer. Heerlijk Natje xxx

Anonymous said...

hee mama
ik word zeker blij van jou post!! hopelijk wordt jij ook blij van mijn post ;)
Love you!
liefs Eline