Wednesday, September 07, 2011

met vriendinnen...

Vandaag was het een mooie dag. Twee vriendinnen kwamen langs. Allebei dierbaar, allebei anders en allebei mooie vrouwen. De een wil minder snoepen en de ander nam lekkere appelbollen mee. Gelukkig wilden we allemaal wandelen en dat deden we dan ook na het verorberen van de lekkere koeken. Gedrieen wandelden we eerst binnendijks en daarna buitendijks weer terug. De wind waaide lekker en af en toe kregen we wat spetters op ons. De gesprekken waren fijn en zo raakten we weer meer op de hoogte van elkaars leven.
We sloten ons samenzijn af met een boterhammetje en nog meer gesprekken. De ene vriendin en ik vertelden de ander over de begintijd van onze vriendschap die al zo oud is als onze oudste kinderen, onze 18 jarige meiden die net begonnen zijn met hun studie verderop in het land. Zoals vrouwen zo eens kunnen hebben kwamen we bij zwangerschappen en geboortes die we gedeeld hebben. Door mij vergeten dingen, die mijn vriendin nog prima wist. Hoe ik tijdens mijn zwangerschap van Jasper bezig was met hazenlippen en bij Bram beslist niet. Hoe ons gesprek aan de telefoon verliep toen ik vertelde over Jasper die net geboren was en zij de oppas had op de oudste. Hoe fijn ik het nog steeds vindt dat zij en nog een andere vriendin de eerste jaren paraat stonden voor ons om op Eline te passen terwijl ik naar Jasper ging in het ziekenhuis. Dit alles gaat in een voor vrouwen vertrouwd snel programma praten, want de tandarts wachtte op mij om kwart over een om me te voorzien van nieuwe vullinkjes in mijn voortanden.
Alle drie gingen we dus weer ons weegs en alle drie met de belofte van een vervolg, maar dan schilderend.
Na mijn tandarts bezoek ging ik nog even langs op de zorgboerderij van nog een andere vriendin. Ja, ik heb er een paar. Ook deze vrouw gaat al jaren mee. Ze was blij me weer eens te zien en we spraken af om vanaf volgende week maandag onze weekelijkse wandel en babbeltocht te hervatten. Tussendoor babbel ik met de kinderen, die ik op een nieuweling na allemaal ken en voel ik me helemaal thuis tussen hen als ik samen met hen aan tafel zit voor koffie en sap.
Heerlijk dagje om op terug te kijken dus.

3 comments:

zuz said...

genieten hoor!!!

knuf,
zuz

John said...

Hier lopen we ook altijd binnen- en buitendijks. En in verschillende volgorde. Je hebt aan weerszijde andere ervaringen. Heerlijk. En niet snoepen maar wel van de koeken? :D

ingrid said...

wat heerlijk genieten.... ik kom binnenkort ook weer wandelen hoor!!!