Thursday, September 01, 2011

nieuwe rolstoel

Zoals jullie wel weten duurt het in ons regelland even voor je een nieuwe voorziening hebt. Heel wat maanden geleden ging de aanvraag voor een nieuwe rolstoel de deur uit richting gemeente. Alles voorliep voorspoedig zelfs tot en met de passing, nou ja, het overleg over de nieuw aan te schaffen rolstoel. Daarna begon het wachten. Daarin zijn we ondertussen experts geworden door al dat wachten van de laatste 16 jaar.
De rolstoel zou net arriveren voor onze vakantie, maar ik sprak af met 'onze" Welzorger René dat we de oude rolstoel wel mee zouden nemen naar Frankrijk, wetend dat we daar meestal wat hobbels op onze weg tegen komen.
Zo hadden de mannen in en om de werkplaats van Welzorg de tijd om Jasper in te plannen. Die tijd namen ze dan ook. Na onze vakantie belde ik en, stom als ik ben, zei ik erbij dat het niet op een dag aankwam, want ja ik weet dat het altijd druk is voor hen in de zomervakantie. Bijna 2 weken later belde ik nog een keer, maar ja hij ging op vakantie en zijn collega ging het overnemen en moest mij dan maar bellen.
Met een zucht gingen we de volgende week in en zwaaide ik nog lief naar "onze" Welzorger die alle aanvraag en adviesdingen regelt terwijl ik met zus, neef en al mijn kinderen naar de winkel wandelde (zelfs met Welzorg rugzak voor de boodschappen). Accuut verloren we een onderdeel van de rolstoel wat toch wel een teken was volgens mij. René kreeg een mailtje van me met de foto van het onderdeel met de tekst: dit is wat er nog over is van de rolstoel.
Het bleef erg stil aan de kant van Welzorg en zo belde ik de eerste maandag na Jaspers 6 weken vakantie nog maar een keer onder het motto: er staat al anderhalve maand een rolstoel in jullie weg, wie gaat er verantwoordelijkheid nemen voor het werk? Een beetje pissig ben dan wel dat mogen jullie best weten. Wat nog erger is, Ik baal er van dat ik zo bellen moet en voel me na zo'n gesprek "rottig" om het maar eens op zijn zeeuws-vlaams te zeggen.
Natuurlijk kon Jaspers rolstoel nu meteen ingepland worden en kwam hij op woensdag met een glimmende rolstoel onder zijn kontje thuis. Wauw, mooi blauw, zelfs de spaakbeschermers! De rest onderdelen van de spraakcomputer zaten netjes in een tasje van Welzorg met de leus "Direct in beweging". Tja dat vroeg niet alleen om een lachsalvo, maar ook om een mailtje naar René, die niet te lui is om in beweging te komen en melig te antwoorden. Kijk dat maakt het altijd weer leuk, humor heen en weer in wat mailtjes terwijl waar het eigenlijk om gaat eindelijk geregeld is. Zo blijft iedereen in beweging, al weten sommigen niet waarheen (volgens René) en duurt het soms wat langer. Een bruikleenovereenkomst die getekend moet worden, maar vergeten is en dus later opgestuurd wordt in een gloednieuw paars tasje met Welzorg, altijd in beweging , erop. Geweldig ik geniet zo van dit zo ongein het maakt het wachten en de frustraties weer goed. Niet dat ik nu meteen weer iets ga aanvragen, misschien kan evengoed af en toe eens een melig bericht krijgen van deze of gene. Ik houd me aanbevolen!
Voor nu, een dag vol plezier allemaal!

5 comments:

John said...

Er moet inderdaad heel wat tijd over heen gaan met sommige dingen in Nederland. HEt lijkt er alsof ze denken 'als we lang genoeg wachten, hebben ze het mss niet meer nodig' of zo.
Anyred, jullie hebben er nu een mooie nieuwe!

zuz said...

kende t verhaal inmiddels, maar als je het zo nog eens allemaal achter elkaar ziet staan is het toch wel Prut met een hoofdletter hoor...

Lang leve de rolstoel! hij is er!

kusknuf
zuz

Lin's ding said...

goh... mijn verhaal was niet als klaagzang bedoeld hoor. Ik wilde vooral laten horen dat het ook gepaard kan gaan met humor en tussendoor wordt er dan ook gepraat over wat mis ging en is er begrip aan beide zijden. Kijk dat je dan ook gefeliciteerd wordt met je 50ste verjaardag als je 41 wordt dan gewoon begroet met een lachsalvo en ik ben blij dat het zo kan. Serieus, maar met humor.

John said...

Ik had de humor in het werhaal wel gezien hoor :D

Roosnans said...

me too!