Sunday, March 14, 2010

weekend

Hiep hoera voor weekenden. Dit weekend was weer een heerlijk weekend. Van vriendin Nancy hoorde ik dat ze op haar zorgboerderij 3 lammetjes had en dus togen we zeer regelmatig naar haar toe om de lammetjes de fles te geven en te kroelen. Moederschaap was de dag na de geboorte overleden en dus moet Nancy de lammeren zelf grootbrengen. Mijn dochter Eline is dol op schapen en zou al jaren er graag zelf eentje hebben, maar ja...

Dit is een gouden kans natuurlijk, dus zoefde ze op haar fietsje daar naar toe. Ik ben natuurlijk net zo gek op knuffelbaar grut en dus help ik met veel plezier mee, net als Bram en Jasper geniet op zijn manier.

Zaterdag kwam mijn vriendin met haar dochter die net zo oud is als Eline en voor school een praktische opdracht moest doen. Een opdracht geheel in mijn straatje en dus halen we kasten leeg en zetten we haar aan het werk. Heerlijk al dat gefrobel in huis en het geklets en gelach met elkaar. De rest van hun gezin offerden zich op om later te komen eten wat de dag mooi afsloot.
Verder heb ik me geamuseerd met mijn gehieme project.. want, lang leve het profielwerkstuk. Eline en haar vriendin Bo maken daarvoor een decor voor hun praktische opdracht van kcv. Een toneelstuk wat zich afspeelt in de oude Romeinse tijd. De dames doen dus eerst de praktische kant, het decor, en daarna de achtergrond, de theorie. De dames hebben 4 panelen van 240 bij 122 wat beschilderd moet worden, nadat ze alles van 2 lagen grondlaag en tekening hebben voorzien. Romeinse gebouwen, met pilaren en dergelijke moet daar allemaal op verschijnen. Helaas hebben ze beiden een druk huiswerkvol leven en niet veel tussen uren, die bestaan uit 50 minuten.
De panelen staan ondertussen thuis (dankzij onze bus) en daar wordt tussendoor geverfd door de dames en getekent ( en gegumt). Nog 2 en halve week te gaan voor het af moet zijn, zo rekende Eline net uit. Dat worden nog vollere weekenden voor de meiden. Ach dan neem het schaap kroelen wel over.

7 comments:

Lin's ding said...

batterij van mijn camera is leeg, dus de foto's van Eline en Bram volgen morgen.

Anonymous said...

het was zeker geen opoffering hoor; maar wel errug gezellig. Ik heb genoten van je complete kroost!!!
En nog hartelijk dank voor de leuke ideeen; het resultaat is er naar, dus namens mijn dochter; daaaaaank (vooral de waterstenen kabbelen lustig).
Veeeeeel liefs,
Auk

Roosnans said...

ja ja..geheime projecten....dat maakt wel erg nieuwsgierig, vooral als ze crea zijn...
Ik zag eline al met schaap op dur Hyves! Maar leuk hoor, schapies kroelen.
Toeval dat jij net het zwarte schaap te pakken hebt, nee zekers???
dikke kuz,
zuz

Natje said...

Leuk schaapjes! Mijn zoon wil ook het liefst een hele dierentuin aanschaffen. Helaas wil zijn pap niet. (ik zou ook wel willen...) Natje xxx

Lin's ding said...

Hoi Natje...ook hier hebben we een pa wil geen schaap probleem, Eline zou er zo eentje krijgen van Nancy

Anonymous said...

he Lin,

het is hartstikke goed gelukt met het project. heel erg bedankt, he. Jouw creatieve inbreng was echt de duw die ze nodig had! Je bent een lieverd! Ik ben benieuwd naar Eline's project; wat een klus! Schiet het al op of kun je nog een handje hulp gebruiken? In een of andere vorm dan he! xxx Auk

Martha said...

Wat een prachtige foto van het lammetje en Jasper. Onze overburen hebben rond deze tijd ook vaak een lammetje. De kinderen laten het dier uit aan een honderiem, de eerste keer dacht ik 'wat loopt die poedel raar...'