Tuesday, March 30, 2010

van alles wat

Voor ik aan de slag ga even een blogje met van alles wat. Ik heb vaker ideetjes voor een blog dan dat er hier verschijnen. De dagen gaan zo snel en zijn zo kort dat ik er niet aan toe kom.
Laten we beginnen bij een paar weken geleden. Toen sloot Bram met de hele school het project oud en jong afsloot. Speciaal voor deze gelegenheid kleedde mijn schoonmoeder me aan in klederdracht. Mijn schoonvader komt uit Zuid-Beveland en is in het bezit van zijn moeders dracht en gelukkig of helaas staat het mij (volgens hem) prima. Ben ik toch wat te laat geboren. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd zegt een mooi gezegde, dus kan ik jullie de plaatjes hiervan natuurlijk niet onthouden.

Verder ben ik natuurlijk bezig met schilderen. Mijn Peruaans kind is nu echt bijna af. Hij is nog mee geweest naar mijn juf en daar heb ik er nog 2 keer heerlijk aan gewerkt. Zo meteen ga ik hem afronden en dan zie je hem later hier weer verschijnen.
Ondertussen ben ik ook bezig met het portretje van ons vriendinnetje Lara, die we sinds vorig jaar moeten missen. Vanavond ga ik daar weer aan verder. Het is heerlijk om er aan te werken. Hier de opzet van het begin tot nu: tekening....opzet in bruintinten....wit erover....en dan komt de kleur:
En dan was er natuurlijk nog Meisjesdag. Sommigen van julllie hebben er misschien al over gelezen op het blog van mijn zus, maar voor degenen die dat niet gedaan hebben hier nog even een kort berichtje erover.
Een jaarlijkse traditie van de meisjes in de familie is een dagje shoppen zonder de mannen. Om 8 uur stonden dochterlief en ik met ons busje bij ma voor de deur om haar op te halen. Door het Vlaamse land zoefden we door Antwerpen, langs Breda naar Nieuwegein om daar vanaf zus Nans verder te gaan naar Utrecht. Dat laatste stuk doen we met haar auto en de sneltram. Winkel in en winkel uit sjokken we op zoek naar leuke kleren. Eline scoort gelukkig een paar essentiele dingen als een hele leuke jas en 2 coole broeken en wat basis shirts. Ik zelf vind gelukkig ook nog wat shirts en zelfs ma slaagt. Zus houdt het bij verf en lintjes, maar ook daar doen Eline en ik aan mee. Bram is bijna jarig dus zoeken we ook nog een paar leuke kaarten en nemen we alvast een cadeautje mee en dat maakt de dag super geslaagd.
Met ontwrichte schouders van het tassen sjouwen arriveren we weer bij zus en zo thuis. Even zitten en dan te laat komen om te helpen in te keuken. Gelukkig kan ik nog net wat nuttigs doen met de feta en de pannenonderzetters en dan genieten we van een door zus met liefde klaargemaakte maaltijd. We amuseren ons prima met lekker kletsen en zoals altijd gaat de tijd te snel. We zijn nog lang niet uitgekletst en gedeeld als we naar huis vertrekken, maar ja ook daar wordt op ons gewacht. Bram heeft Eline door de dag heen gesmst om ons te laten weten dat hij ons mist; ons plezier wenst en dat er appeltaart op ons wacht bij thuiskomst. Dus nadat we ma afgeleverd hebben bij pa genieten wij van appeltaart en genieten we na van een geslaagde dag.Zo en dan ga ik nu na van alles wat gedaan te hebben mijn kleurrijk schilderij af maken. Fijne dag allemaal!

2 comments:

Martha said...

Ach wat een leuk Zeeuws meissie :-)Lekker genieten gaat jou nog steeds fantastisch af. Lekker blijven kwasten hoor!

Roosnans said...

dat is met recht een echt Zeeuws Meisje!!! grin

goed bezig dame! daar kan ik nog wat van leren!

dikke knuf
tot zondag!
zuz