Sunday, May 24, 2009

W.A.K. weekend



kijkje door de poort en een landschapje hier ver vandaan

jasper ... en ... bram

Vorig weekend was het tweede Weekend voor Amateur Kunst. Het was ook de tweede keer dat ik mee deed. Door allerlei feesten in de horeca werd er nogal wat geschoven met de plaatsen waar iedereen kwam te "staan/hangen". Op woensdag las ik mijn mail dat ik in het pannenkoekenhuis terecht kon en dat ik ook kinderkunst bij had. O ja? Eén van mijn kinderen die komen tekenen heeft een opa in de organisatie. We hadden het er samen over gehad dat het leuk zou zijn dat er ook wat van hen zou hangen. Hij ging het aan opa vragen. Helaas kreeg ik het antwoord niet te horen en las ik het in de mail.
Nu moest ik natuurlijk toch op de laatste nipper alles nog in orde maken, dus feitelijk maakte het niets uit. De kinderen drukte ik die woensdag op het hart dat ze werk moesten meenemen als ze iets op het WAK wilden. Dat viel tegen,alleen Jordy had van alles mee gebracht, maar gelukkig had ik nog wat liggen. Ook Eline's schilderijtjes konden zo mooi aansluiten bij de rest.

van Eline
van de kinderen....met o.a. het kasteel van Bram

Op donderdag ging ik aan de slag met bouwpakketten lijsten maken en 's avonds zette ik het huis in de stank met vernis. Dit nadat ik nog een schilderij wat had opgefrist en nadat ik mijn naam er onder had gezet, want ook dat was nog niet gebeurd. Alles wat ik nodig zou kunnen hebben werd verzameld en zaterdagochtend moest alles opgehangen en klaargezet worden.
Dat was een uur voor de officiële start dus was ik blij dat vriendinnen Nancy en Ina kwamen helpen. Nancy heeft ook een creatief oog en dat is fijn, want samen kun je er dan net iets meer van maken. Met veel plezier hebben we alles ingericht. Bram en Soraya, Ina's dochter hingen de kindertekeningen op.
Net van start had ik meteen een paar leuke gesprekken met wat kijkers.
Toen ik weg wilde gaan belde mijn vriendin en "tekenmaatje" Elly. Haar kunst hing dit jaar niet bij mij, maar in de kerk van haar dorp. Ze kwam eraan! Konden we fijn samen pannenkoek eten! Snel pikte ik Eline op en ging terug naar 't Kabouterke. Nou dat werd smullen. Pannenkoek met aardbeien en slagroom...mmmm....
Ondertussen arriveerden m'n zus, met haar vriend, zoon en met ma. Pa was niet mee, maar was wel trots op me. Dat had zuslief hem ontfutseld. Ha! Alsof ik dat niet weet, maar fijn om te horen.

Wouter smulde mee en vervolgens gingen we via een zoektocht naar elkaar, Nans, ma en Paul waren elders kijken, naar ma's huis om haar verjaardag te vieren. Reuze gezellig kletsten en lachten we er op los. Er werd flink geplaagd en er werden Zeeuwse uitdrukkingen onder de loep genomen om Pauls Zeeuws te checken.
Al flink laat geworden gingen zus en ik met ons gevolg naar de Italiaan om daar verder te kletsen bij een overheerlijke pizza.
De ene gezellige dag werd opgevolgd door een andere. Alweer pannenkoek met Elly. Dit keer at haar man mee en niet haar dochter en hadden we eerst gekeken bij haar werk in de kerk. De mensen van het pannenkoekenhuis waren zo blij dat mijn kunst daar hing én dat ik 2 dagen pannenkoek at dat ik een eigen kabouter kreeg. Het ding heeft een persoonlijk nummer en je kunt zijn belevenissen op een aparte site zetten. Deze kabouter ga je vanaf nu af en toe op mijn blog terug zien natuurlijk, veel leuker..kunnen jullie lekker meegenieten van mijn nieuwe vriend. Helaas is het een tourist en geen hulpje in de huishouding al heeft hij het zo beter voor elkaar.

Elly's werk

Vriendin Esther kwam met haar zoon en ook Rudie en Jasper kwamen en samen bekeken we de andere kunst die verspreidt over het dorp te vinden was. Ook deze dag was zo voorbij en dus laadden Bram en ik om een uur of 6 's avonds alles weer in op weg naar huis. En..dat ging sneller dan het ophangen. Kortom een geslaagd weekend!

7 comments:

Natjeelco said...

Wat leuk allemaal! Ik blijf een bewonderaar van je werk! En wat is de site van de kabouter??? Natje xxx

Martha said...

men over bezige bijen gesproeken, nou jij kan er wat van hoor! Ik vind het schilderij met de poort prachtig, wat hoopt het elfje daar op de grond te vinden? Of maakt ze een mooie buiging? Je kunt wel zien van wie Eline haar talent heeft maar ze heeft duidelijk haar eigen stijl! Heerlijk relaas weer :-) Thanks!

Lin's ding said...

@Natje...nou de kabouter laat ik hier morgen kennis maken..vandaag even geen tijd meer gehad..en thanks voor je compliment
@Martha... dat schilderij heeft hier toch al eens op mijn blog gestaan hoor. ik heb alleen de baby die bij de poort ligt nog opgefrist. Tja en wat dat elfje door de poort ziet? In ieder geval de baby hoop ik..bzzzz
en ja ons Eline heeft haar eigen sprookjes stijl.Tof he. bzzzzbzzz

Roosnans said...

man man man, wat een druk en gezelli weekendje was dat!!!
geniet maar lekker na van alle roem!! Zijn er nog leuke teksten in je schrift verschenen van bezoekers??
kuz
zuz

Anonymous said...

heee, lekker bezig geweest dus...wel jammer dat ik het toen niet gered heb om ff te bewonderen, maar ik heb al veel van je kunst at your home mogen bezichtigen...trouwens Eline en Bram zijn ook al van die kunsttypetjes...van wie hebben ze dat toch????Blij dat je het zo gezellig hebt gehad!
xxxx Aukje

Natje said...

Wat is het maar rustig bij de zussen ;-) Alles goed met jullie? Hier alles prima. weinig geschilder maar genoeg andere dingen te doen zoals 3 keer per week sporten! En begonnen met LCHF dieet. Natje xxx

Lin's ding said...

hi Natje,hier alles goed hoor. Wat voor een dieet? En 3 keer per week sporten? Knap zeg en je maakt ook al van die lange wandelingen, wat moet jij fit zijn zeg! Knap van je. Vergeet niet af en toe je penseel ter hand te nemen he? veel plezier!