Sunday, August 31, 2008

Jarig

Afgelopen vrijdag was het mijn verjaardag. Het brengt me op de leeftijd van 38 jaar. Een eindje gegaan en hopenlijk nog heel lang te gaan, daar ik besloten ben 120 te worden.
De laatste jaren had ik mijn verjaardag niet zo uitgebreid gevierd en dat was dit jaar anders. Iedereen was welkom, de hele dag door.
De dag begon heerlijk. Eline en Bram hadden zich overtroffen met het maken van liefdevolle cadeautjes. Allebei maakten ze een mooie tekening en allebei maakten ze wat met naald en draad. Eline doet dat geheel op eigen kracht en behalve dat ze op haar kamer zit merk je daar niets van. Onze 10 jarige Bram komt af en toe wat halen en stelt zo nu en dan eens een vraag, zoals "mama, hoe naai je kraaltjes op stof". Met mijn uitleg vertekt hij dan weer naar boven en gaat zijn eigen weg.


De resultaten zijn geweldig. Eline's elfje is mooi en Bram heeft een hele familie gemaakt van vilt. Papa, mama, Eline (rood), Jasper (geel) en Bram (groen). En of dat nog niet genoeg is hebben ze ieder nog iets gekocht van hun zakgeld.
Ook van Jasper kreeg ik 2 mooie tekeningen en van Rudie een mooie bos bloemen.

Om kwart voor 8 staat Ina op de stoep zodat Aranka, een meisje waar ik zo nu en dan op pas, me ze;f haar cadeautje kan geven. Elly belt net na 8 uur met een van Harte in mijn oor en Daisy smste. Zo vult de dag zich hartverwarmend.
Op school wordt ik gefeliciteerd. Thuis ga ik aan de bak. Brownies voor mijn overblijfkinderen en chocoladetaart voor Olaf. Al mixend aan de chocoladetaart kom ik erachter dat de brownies al bijna klaar zijn met bakken terwijl de boter nog in de magnetron staat. Ach wat maakt het uit, dan zijn ze in ieder geval gezonder...vet vrij...
Linda komt, Aukje arriveert als ook Sandra met haar kleine nichtje en Ina. Nancy voegt zich nog bij ons en zo is de ochtend gevuld met gezellige babbels.
Na het overblijven ruim ik thuis wat op voor Rudie naar huis komt en Dianne arriveert. Zuslief met haar lief en Wouter, Lia, Jan en de meiden, Irma en haar kinderen, mijn oppasjes, ze komen allemaal. Drukke boel vol vrolijkheid.
Zuslief stort zich na de avondmaaltijd met Eline op de opruim, want er arriveert al weer bezoek. Eline ruimt en wast af. Zus en zo gaan weer terug naar Nieuwegein en ik ga aan de slag om een hangplek voor Lara en Jasper te maken. Met Es, Jelle en Olaf duiken we in de tuin. Het gezelschap groeit nog wat en zo is een verjaardag snel om. Wat een verwennerij om zo jarig te zijn en zo verwend te worden met met zorg uitgezochte cadeautjes. Dank jullie wel voor de leuke dag!

3 comments:

Anonymous said...

Alsnog van Harte met je verjaardag Lin! Ik wist het niet.. maar een paar daagjes later mag het nog wel hé? Je bent echt verwend geworden! Leuk! natje xxx

Roosnans said...

graag gedaan hoor!! had je graag nog wat geholpen, maar t manneke moest naar bed ee....
dikke zoen
zuz

Anonymous said...

Zo, nog lekker druk gevierd, dus...gesellie man, aan bezoek geen gebrek gehad, haha,
liefs,
akkie