Friday, May 23, 2008

gezinsdag

Zaterdag 17 mei was de gezinsdag op het kdc. van Jasper. De gezinsdag wordt ongeveer eens in de 2 jaar georganiseerd. Dit gebeurt door 2 leden van de cliëntenraad en 2 medewerkers die op het kdc werken.
De medewerkers wilden eigenlijk de gezinsdag op een andere locatie vieren, maar vriendin Esther en ik (de afgevaardigden van de cliëntenraad) wilden dat niet. Om dat te voorkomen moesten we goed beslagen ten ijs komen op de eerste bijeenkomst dus bedacht ik allerlei activiteiten. Iedereen enthousiast omdat ik wel 2 gezinsdagen kon vullen. dus mocht ik gaan regelen: onder het motto: regel je eigen ideëen. Gelukkig geldt dat ook voor anderen dus juf Marja regelde haar ideëen.

Nu ben ik zeker niet slecht in het organiseren: ik organiseer ook al 10 jaar de nodige dingen op de basisschool, maar mensen bellen om iets af te spreken vind ik niet leuk. Natuurlijk doe ik dat wel en is alles op tijd rond van de activiteiten tot de boodschappen. Veel op de laatste nipper, want ja dat werkt het best bij mij.

Op die zelfde laatste nipper begonnen er scheuren te komen in onze activiteiten. De accordioniste moest naar de begrafenis. Marja regelde dat Frans niet op donderdag op de groepen muziek kwam maken zodat hij op zaterdag kon komen met zijn gitaar. Voor Jasper erg leuk, want hij is fan van Frans en mocht zaterdag ook naast hem komen zitten en gitaar spelen.
Op donderdag melde Rijn zich om te melden dat hij door zijn rug was gegaan en dus geen circus mocht spelen en dat hij samen met Trijn Roodkapje zou doen. Prima... tot zover alles onder contrôle.
Zaterdag was de grote dag. Op tijd ter plaatse blijkt dat Marja had moeten wachten op de mini koffiekoeken, want die waren nog niet klaar. Fout doorgegeven door de mevrouw die bij de bakker werkt. Voor iedereen was er dus op tijd koffie en koek. Trijn en Rijn arriveerden en ook Frans.
De meneer met de klankschalen kwam niet op dagen en op de locatie waar hij vaker naar toe gaat nam niemand de telefoon op, want daar werd de familiedag van de stichting gehouden.
Later blijkt dat die man daar inderdaad is, maar naar ons hoeft hij dan al niet meer te komen. Te laat.

De oliebakmachine wordt gebracht en gevuld met olie voor het bakken van friet. Instructies prent ik in mijn hoofd en dan ga ik met Jasper, Eline en Bram kijken naar een hilarisch Roodkapje. Deze versie is leuker dan die van Grimm en ik moet dan ook veel lachen.
Na de voorstelling zet ik de pan aan en zet samen met Esther alles klaar voor het bakken van 40 kilo friet en 100 frikandellen.
De eerste lading gaat perfect. Alles is zo klaar en lekker bruin. Precies hoe het zijn moet. Je snapt ... dat bleef niet zo. De pan stopt er mee en pruttelt steeds minder. Het personeel zet de 2 gewone frietpannen aan en wie in de buurt familie heeft snort daar pannen op. Ondertussen belt onze voorzittster naar de buren, het bejaardentehuis, of we langs mogen komen. Dat mag en zo gaat het toch nog lekker snel met het bakken. 2 juffen "rennen" heen en weer tussen het kdc en het bejaardentehuis.

Als we terug komen eten wij onze friet en dan kan het opruimen beginnen. Al met al aardig wat strubbelingen, maar iedereen heeft genoten en zo is onze dag geslaagd.

6 comments:

John said...

Dus jou kunnen we inhuren als we een echte organisator nodig hebben ? :-D

Anonymous said...

Dat hebben we toch maar weer mooi geflikt met al die frieten. Een applausje voor onszelf!
Ben ook zeer benieuwd naar je blauwe schilderij, ziet er spannend uit. Ik kom gauw kijken.
Toedeloe van Es.

Lin's ding said...

@redstar....Hahahaaha..
@es: klapklap..klap...

Roosnans said...

Goed geregeld! en de rest was overmacht, die weer met de nodige crea is ingevuld! Super!
kuz
zuz

Martha said...

het klinkt allemaal als een missie impossible maar je hebt alles weer in goede banen kunnen leiden. Chapeau dame!

Anonymous said...

Nou ben ik weer bij; jij ook?
Het zou zo in een aflevering van Mr. Bean passen; mej. boone, vanaf nu ben je dus mijn Mrs. Bean....
die hou ik erin...
lekker slape...xxxx Auk