Tuesday, May 27, 2008

busdag

Gisteren, maandag, was het de dag van de bus. De ene bus moest in Middelburg worden overgeschreven op de naam van de nieuwe eigenares en de andere bus moest worden opgehaald in Goes. Spannend, want ik had hem nog niet gezien.

Voor het zover was had ik natuurlijk mijn trouwe Hyundai uitgebreidt gepoetst en gezogen. Al poetsend kwam ik tot de ontdekking dat er een sterretje in mijn voorruit zat dus ook die liet ik nog even dicht maken bij Carglass. Na een laatste zoen namen we afscheid en reden we maandag naar Middelburg. Toen hij overgeschreven was namen we hem voor de nieuwe eigenares mee naar het aanpassingsbedrijf in Goes, waar we zelf nog even moesten zijn met onze nieuwe verlengde Opel Vivaro.

Prachtig ziet onze nieuwe bus eruit. Helemaal blits en met wat snufjes en zelfs een cd speler. Weg kale bus met cassetterecorder; tijd voor een nieuw tijdperk. Als verrassing krijgen we van de garage ook nog een lekker slagroomtaartje met de foto van onze bus er op. Leuk!

Helaas wordt mijn vrees waar als ik 's middags met Jasper naar het schoenenspreekuur wil... de ruimte tussen de stoelen achterin is te smal voor Jaspers brede rolstoel. De stoelen kunnen verzet worden dus schuif ik ze naar voor, maar ja dat is niet de bedoeling.

Je snapt er wordt hier gebaald, ook door de kinderen die zo blij zijn met hun luxe stoel waar je in tegenstelling tot het hoge rechte bankje heerlijk zit.

Vandaag is Rudie dus vertrokken met Jaspers rolstoel en de bus om te gaan zoeken naar een oplossing met de meneer van het aanpassingsbedrijf. Ach, eigenlijk is het niets nieuws, want ook bij onze Hyundai was de aanpassing in eerste instantie niet goed. Alles komt altijd weer goed, dus dit keer ook. Ik laat jullie wel weten hoe.


Dat hier nu een nieuwe bus staat te blinken is niet dankzij een goedkeuring in tegemoetkoming in de kosten door de gemeente. Deze zal het er wel niet mee eens zijn dat we al tot aankoop over zijn gegaan, maar ja we wachten al meer als een jaar en op een emailtje na, die van de gemeente naar de arts ging en eentje terug heb ik niets meer gehoord. De laatste hoorzitting dateert van 12 maart, dus het schiet weer niet op. Het termijn van 8 weken is dus weer overschreden. Leuk voor mij, want dan kan ik in ieder geval nog klachten indienen als er een definitieve afkeuring in de bus mocht vallen. Ja, ze zijn nog niet van me af.

Maar eerst ga ik lekker genieten van mijn bus, hoe en wat dan ook.

10 comments:

John said...

De bus ziet er inderdaad blitzz uit. Er zal vast een oplossing voor het probleempje zijn denk ik..

Anonymous said...

Toevallig, ik vraag ernaar vanmorgen en ziedaar! De gloednieuwe bus! Mooi! Heel mooi, vet cool! Ja daar maak je wel de blitz mee! Hopelijk komt de aanpassing snel goed! Liefs Natje xxx

Anonymous said...

Wow joh hee, echt een hele mooie bus en een waanzinnige kleur; de kleur van de zee....Balen en driedubbel djuu dat het niet van den eerste keer past, maar ja, gelukkig zijn jullie goed geworden in geduld en wachten:( Maarrre astie dan goed is, dan wor het geniete!!!!!Tot gauw!
Auk

Roosnans said...

Hij is geweldig mooi en inderdaad een schitterend kleurku, maar wat balen dat het (weer) eens niet van de eerste keer in orde is.....tsssss, stoom uit je oren...
Maar gaat vast wel weer lukken!
dikke knuf
voor jullie
en alvast voor de bus
zuz

ingrid said...

he Lin,
Super ziet die nieuwe bus eruit. Proficiat hoor!!! Nu maar hopen dat het met de aanpassing ook snel lukt. We duimen met je mee.
Liefs Pas

Martha said...

Ai, ik vroeg me al af wat de stand van zaken was. Bedroevend dus ondanks de mooie glimmende nieuwe bus. Ik bewonder je houding maar is het wellicht een idee jullie gemeente eens voor de 'koude douche' te nomineren? het wordt toch echt tijd dat ze eens wat gaan aanpakken...als ludieke actie hoor, ik snap dat je nog langer daar wilt wonen ;-)

Lin's ding said...

@Martha...nou da's een goed idee,maar ook al wil ik hier langer wonen, ik geloof dat ik niet dat ik het daarom ludiek moet aanpakken. Bikkelhard lijkt me voor de rest van de gehandicapte gemeenschap helemaal niet verkeerd. Ze hopen altijd dat je het meteen op geeft en dat doen dan ook veel mensen en dat vind ik oneerlijk beleid.

Martha said...

@ Lin; ik heb volgens mij al eerder zoiets geopperd maar toen was je nog erg van de brave, dus vandaar. Weet lieverd, dat bestuurders van elke gemeente heel erg bang zijn om hun gezicht te verliezen en ter verantwoording te worden geroepen. Zoek de weg van de media, stel ze aan de kaak, nagel ze aan de schandpaal. Programma's als Radar besteden wellicht aandacht aan dit onderwerp, zeker nu alle gemeentes bezig zijn met servicenormen (weet er nu alles van ;-) en compensatieregelingen als er binnen de gestelde termijn geen antwoord is ed.
Heel veel succes in elk geval :-)
You go girl!

Lin's ding said...

@Martha...dank je wel en als ik echt in zo'n actie schiet bel ik je voor raad!

Martha said...

Haha, dat mag altijd en nu genieten en lekker scheuren hoor
:-)