Friday, April 27, 2007

U.Z. Gent deel 2 en zo...

Gisteren, donderdag, tuften Jasper en ik weer naar Gent. Dit keer ging mijn ma mee, dus gezellig tetterend arriveerden we bij het U.Z. We vonden een plekje vlakbij de deur wat een meevaller. Voor we aan de beurt waren ging er nogal wat tijd overheen, die we door brachten in een zonovergoten wachtkamer....bak en braad u zelf.
De dokter was gelukkig erg tevreden en Jasper is terug aangekomen. We mogen dus verder doen, hoe we bezig zijn ( zo dat klinkt poëtisch vaag). Wel kregen we zilverstokjes mee, om het wild vlees wat rond de gastrostomie ontstaan is aan te stippen. De dokter doet het alvast een keer en legt uit hoe het moet, met het oog op de wijkverpleegkundige (a me nooit nie) of huisarts. Later thuis komt mijn meedenkende nicht, kinderverpleegkundige Esther langs met ideëen over afplakken en toedienen van grote hoeveelheden sondevoeding (375cc. kan niet in 1 fles) en vind dat ik dat aan stippen zelf wel kan (vond ik eigenlijk ook wel).
De rest van de dag hobbel en fiets ik rond. Er wordt riolering aangelegd door Rudie, pa en schoonpa Lau en de DHL arriveert een dag te vroeg met de sondevoeding en toebehoren voor Jasper. Gevolg: geen geld in huis, dus even op de fiets heen en weer. Als ik 10 minuten thuis ben fiets ik weer terug voor Bram, die halverwege huilerig wordt, want zijn keel en hoofd doen pijn. Hij voelt ook wat warm, dus mag hij lekker hangen op de bank en dvd. kijken.
Vandaag, vrijdag, mocht Bram lekker thuis blijven en hangen. Er zit niet veel in en hij voelt wat warm. Zijn keel doet nog pijn, dus slikt hij liever niet. Verder houdt hij zich wel lekker bezig. We tekenen, hij leest, kijkt dvd., kijkt naar Eline en mij in het zwembad en knutselt wat met Eline.
Ik sudder wat aan, ruim op, blijf over, zet dingen klaar voor morgen en voor de vakantie van volgende week en drink koffie met Rudie en mijn schoonouders, doe boodschappen enzo...niets bijzonders dus, maar wel weer een gevuld dagje.

3 comments:

mijnafvalrace said...

Hoi Lin,
Wat een positief nieuws allemaal voor Jassie! Super hoor! Eindelijk op de goede weg. Het is te hopen dat het lekker zo blijft. Is voor hem prima en voor jou ook! Een beetje rust in jullie gezinnetje mag ook wel hoor!
Ik hoorde gister op school pas dat Bram ziek was. Heel veel beterschap, lekker uitzieken en vertroeteld worden door Eline, hahaha!!! (zal ze leuk vinden dat ik dat schrijf!)
Zo te lezen gaat het met jou ook goed, druk maar oke, toch?! Volgens mij ben jij ook niet een typ wat alleen maar kan stilzitten, dus een beetje bezig blijven is prima toch! Zolang het niet over hobbelige obstakels moet enzo!!!
Geniet van de welverdiende vakantie en tot volgende week!!! (als je terug bent, kunnen wij weer genieten van je mooie foto's!)
Liefs Irma

Martha said...

Ik wens je een hele fijne week en ik ben blij te lezen dat alles met Jasper wat in rustiger vaarwater komt, nu Bram nog even :-)

Anonymous said...

dag zuster Linda! het klinkt weer als een volle dag! pas ook op jezelf...met zorg en liefde mee om gaan aub...
grtzzzzz
zuz