Monday, April 23, 2007

U.Z. Gent deel 1

Met al dat mooie weer van deze week mag ik met Jasper gezellig op en neer naar Gent. Vandaag was onze eerste trip. We vertrokken vroeg ten opzichte van onze afspraaktijd, want we moesten eerst langs kinderradiologie en die sluit om 17.00 uur.
We werden daar ontvangen met een "he, hallo, zijde daor weer"....en tijdens de wachttijd die daarop volgde passeerde de dokter van de gastostomie en 2 verpleegkundigen van het 2de verdiep. Tja, dat heb je met zo'n abonnement...
De foto's gingen vlot, want de procedure is mij inmiddels bekend. De radiologe laat me op haar computer de foto's even zien en ach, het lijkt mij niet zo beroerd, niet goed, maar toch....
We hebben nog veel tijd over, dus trakteer ik Jasper op een boekje van Samson en Gert en een Pipoo. In de cafetaria ga ik voor het enige voedzame wat nog over is, nl. een broodje hesp en een mindervoedzame cola. We zitten lekker buiten op het terras met onze boeken (ja, mijn boek is ook mee). Tegen 18.00 uur gaan we maar op weg naar onze afspraak op orthopedie en blijkt dat we dit keer boven op de eerste moeten zijn. We komen daar in een voor mij vreemde wachtruimte met visgraat laminaat, stoelen met kitsch vormen op de bekleding een groot schilderij met gouden lijst waar dokters (geen idee wie het zijn) op afgebeeld staan en een hele serie Sabena schilderijen. Stiekem moet ik grinniken om dit decorum, maar Jasper geniet, want hier hebben ze, ongekend, babypoppen! Trots zit hij met een tweetal op schoot en wordt alvast uitbundig begroet door onze arts. Hij merkt meteen Jaspers bruine kleurtje op voor hij met de patient voor ons vertrekt.
We zitten braaf onze tijd weer uit en dan zijn wij aan de beurt. De volgenden die zitten te wachten (tja,ondanks dat 19.00 uur nadert)worden verzocht wat opzij te gaan met hun kleurige kinderwagen zodat zijn grote vriend Jasper er langs kan...
Afijn....de paniek van de heup volgens Martine, ziet onze arts niet en hij legt uit dat Jaspers heup aan de wandel is. Klinkt echt goed ja. Hoe zijn heup zit ligt helemaal aan de houding van Jasper. Als hij zit zit de heup goed, als hij ligt draait hij. De arts laat me de ijzeren plaat in Jaspers been voelen, wat Jasper niet als prettig ervaar en legt me op de foto's uit hoe het zaakje zich verhoudt in lig.
Gewoon alles mee doen en ja hij mag in de sta tafel. 2 keer per dag een uur mag. Nou dat wordt flink opbouwen. Plasschaert zou Plasschaert niet zijn als hij me geen "moeke" noemt dus plaagt hij me nog even fijn voor hij ons voor een jaar weg stuurt. Aaargh, al trek ik een zak over m'n hoofd, het is moeke.
Geeft niet hoor, we moeten pas over een jaar terug!!!! Hoera!!!

3 comments:

Anonymous said...

aha!!! dat klinkt alles bij elkaar niet verkeerd!
Maar, gelukkig wordt er goed op Jasper gelet en beter te vroeg aan de bel hangen dan te laat!!
Mooi dat je ook nog hebt kunnen genieten van ut zonneku
Geef Jas een dikke kroe! en oe-eigen ook!
kuz
zuz

Anonymous said...

Goe nieuws. Poeh Jas, dat wordt werken voor jou in die sta-tafel. Zo te lezen zijn jullie de Gentse uurtjes redelijk doorgekomen. Tot gauw. Gr.Es.

Anonymous said...

Hele Gentse avonturen met een goede afloop, ben blij voor jullie!