Thursday, April 19, 2007

genieten van volle dagen



De dagen rijgen zich aaneen. Dagen gevuld met vanalles: de verjaardagen van Bram en Nans, kinderfeestje, mijn kinderen, werken bij de peuters, overblijven op school, oppaskinderen in huis, een overleg, een tuin vol gezelligheid, bezoek, zwembad en bbq., regelen en dan heb je ook nog de gewone dagelijkse dingen, zoals dit:
Vandaag moet er niet veel, dus wandelden Jasper en ik vanochtend naar school om Lisa (jarig oppaskind) haar traktatie te brengen. Jasper met glimlach in de rolstoel en ik met een glimlach er achter. De lucht is blauw, we horen de vrolijke roep van verschillende vogels om ons heen, zien koolmeesjes van de ene tak op de andere hippen, de knoppen van de madeliefjes en paardebloemen nog niet helemaal open en de zon schittert op het nog natte gras. We genieten van alle prikkels om ons heen. In mijn hoofd wordt een idee geboren voor een nieuw schilderij...straks maar eens proberen te schetsen om te zien of mijn handen kunnen wat mijn hoofd bedacht heeft. "Man" wat is alles toch mooi...

3 comments:

Roosnans said...

klinkt als lekker genieten !!
knuf en tot zondag!

Martha said...

Kijk dat vind ik nou knap, om datgene wat je met letters op papier zet, de sfeer, de toon dat je dat kunt vangen in een beeld, schilderij, tekening...

mijnafvalrace said...

Heerlijk is dat he, genieten van alle mooie dingen. Dat relativeert toch een heleboel. Gewoon genieten van de rust in de drukte, genieten van het koolmeesje of de madeliefjes en paardebloemen (die anderen dan onkruid noemen, maar eigenlijk mooie kruidjes zijn, toch?!)
Ga zo door, GENIET !!!
Dan genieten wij met je mee !