Friday, March 21, 2014

schilderen

Donderdag is een dag voor mezelf. Dat geldt ook voor vriendin Elly waar ik dan altijd naar toe ga. Meestal met mijn verfspullen onder mijn arm, maar een poos ging ik op pad met mijn scrap spullen.
Het was gisteren mooi weer dus voor ik naar mijn vriendin ging wandelde ik nog even een stukkie. Ik ga dan ook vaak even langs de schelde. Ik geniet altijd van de stilte of juist het geluid van de golven. De kleuren van het water, de speling van het licht. Prachtig. Gisteren schitterde de zon fris op het water zo vroeg op de ochtend en gaf weer een mooie verfdoos aan kleur weer.
Een mooie start van de dag om daarna er lekker tegenaan te kunnen en dat was nodig.
 
 

Na maandenlang niet geschilderd te hebben ben ik nu weer bezig aan een fleurig schilderij, maar zoals wel vaker stropte het wat op en zo zag ik er fris tegenop om er gisteren aan verder te schilderen. Na wat overleg met mijn schildermaatje Elly ging het licht aan en werd ik weer blij om te schilderen. Hij is nog niet af, maar ik word er blij van om er aan te werken en dan is het goed.

 Tussendoor genieten we altijd samen van een heerlijke lunch. De ene keer neem ik wat mee van thuis of doe ik wat boodschappen vooraf een andere keer heeft Elly van alles in huis. De donderdag is een feestje. Volgende week mag ik weer. Maar zo lang gaat het niet duren voordat ik weer verder ga aan mijn schilderij. Veel te leuk!



1 comment:

Roosnans said...

heeeeeerlijk hoor! X