Monday, March 03, 2014

kleurige plaid

Na plaid nummer één had ik de smaak goed te pakken en ik had nog heel wat fleurig gekleurde bolletjes over dus besloot ik plaid nummer twee te maken. Dit keer met granny squars. Mijn moeder schreef een eenvoudig patroon voor me op en zo begon ik met negen kleuren aan mijn vierkantjes. Negentig stuks bleek te weinig dus haakte ik er nog 27 bij.  Met dikkere katoen haakte ik ze aan elkaar, nog een rand er om heen en klaar was plaid nummer twee. Ik ben er blij mee met het fleurig geheel.
Het heerlijke van haken is dat je het overal kunt doen en in het geval van granny squares neem je met een bolletje en haaknaald weinig plaats in. Zo haakte ik lekker in de kerstvakantie aan de zijde van Jasper in het ziekenhuis de één na de andere granny. Ik was lekker bezig en toch was ik er voor hem en kon ik lekker tegen hem kletsen, wat al lezend een stuk moeilijker is.
Nu is mijn plaidje dus af en was ik even doelloos op haakgebied en zat ik onwennig op de bank: tv kijken en haken, ik combineer het graag! Inmiddels ben ik begonnen aan een sjaaltje. Het schiet lekker op, want het is carnaval en de jongste mag voor het eerst drie avonden op pad. Mams is de taxi en moet dus paraat blijven tot een uurtje of twee. Ik ga maar alvast op zoek naar een nieuw project.
 




No comments: